Fiveunits hylder kvinder med Helena Christensen som frontfigur
Foto: Henrik Bülow
Ny kampagne

Fiveunits hylder kvinder med Helena Christensen som frontfigur

af Line Sara Simonsen 8/02/2019
Det danske buksebrand Fiveunits ønsker at hylde kvinder og deres mangesidede nuancer, og har i denne forbindelse valgt Helena Christensen som frontfigur i deres nye kampagne. Læs tankerne bag valget og se alle de smukke billeder fra kampagnen her…

Det danske brand Fiveunits har efterhånden eksisteret siden 2008, og deres efterhånden mange designs bygger alle på en indsigt i, hvad kvinder har brug for, både når det gælder job og fritid.

Ret spektakulært, så er Fiveunits et brand, der udelukkende designer bukser, og gennem hele deres levetid, har de skabt både komfortable og tidløse bukser med god pasform, og så har de formået at spore sig ind på netop de buksestyles, der er med til at udgøre en komplet garderobe – her snakker vi alt fra afslappede jeans til søndagens cafétur til bukser med tailored fit, der passer perfekt til de mere formelle anledninger.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs mere: Julie og Bex Fagerholt går sammen med H2O for at lancere H2OFagerholt

Fiveunits holder sig altså til de mere klassiske detaljer og silhuetter, der forbliver relevante, fremfor at basere sig på de meget skiftende tendenser.

Og nu, her i 2019, ønsker Fiveunits at hylde kvinder og deres mangesidede nuancer, og i denne anledning har de valgt den nu 50-årige danske supermodel og fotograf Helena Christensen som frontfigur for deres nye kampagne.

Foto: Henrik Bülow

Fiveunits’ Design og Brand Manager, Gitte Amalie Hempel har sat ord på den nye kampagne med Helena Christensen i front: ”Vi lader os hver sæson inspirere af kvinder der på den ene eller anden facon har gjort et særligt indtryk. Det kan være en historisk personlighed, en veninde eller et kendt ansigt fra medierne. Jeg har personligt altid været stor fan af Helena, da hun, udover at være guddommeligt smuk, signalerer power og har vist, at hun er meget mere end blot et ansigt”, forklarer hun og fortsætter: ”For os handler det ikke nødvendigvis om at være en ”stærk” kvinde men om at have et drive og en tyngde, samt noget på hjerte. Vi fascineres af kvinder, der formår at rumme alle facetter af livets mange udfordringer.”

Læs mere: Julie Blichfeld står bag vintageshoppen Collect23: ”Jeg tror på, at dette er den nye vej for moden”

Helena Christensen var altså ifølge Fiveunits det perfekte valg, da hun med sine mange facetter på bedste vis indkapsler brandets værdier, og som stadig er et godt bud på en kvinde, der inspirerer på flere planer.

Og vi kan kun give dem ret - Helena Christensen vil altid være et vaskeægte stilikon og forbillede. Derfor vandt hun da også den fornemme ELLE-pris til ELLE Style Awards i 2018.

Foto: Henrik Bülow

Den nye fiveunits-kampagnen er inspireret af den ikoniske æstetik skabt af modefotografen Helmut Newtons, og er skudt af fotograf Henrik Bülow.

Psst… i galleriet nedenunder kan du se alle de smukke kampagnebilleder af Helena Christensen.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her