ELLE-universet udvider med nyt magasin til mænd

Dossier Danmark
Foto: @dossierdanmark

ELLE-redaktionen kunne i sommeren 2016 løfte sløret for en stor nyhed: Danmark får et helt nyt livsstilsmagasin til mænd, Dossier.

Den 27. oktober udkommer Dossiers førstefødte, der udgives i sampak med ELLE og i øvrigt distribueres i øvrigt dér, hvor målgruppen færdes, nemlig i Magasin og i Københavns Lufthavn. 

Og der er nok at glæde sig til! Dossier er målrettet den karrierebevidste og entreprenante mænd, hvor der er kræset for journalistikken og portrætterne i konkrete og vinklede artikler i orginale formater.

Følg Dossier på Instagram her

Ideen til Dossier har længe været noget, ELLE har arbejdet på at udvikle og inspirationen til magasinet er hentet hos internationale magasiner som Monocle og Mr. Porter Journal. Ifølge ELLEs chefredaktrice, Cecilie Ingdal, er der hos mandemålgruppen stor efterspørgsel på medietyper, som formår at kombinere business-, livsstils- og modestof i et eksklusivt og maskulint univers:

"Vi har længe haft lyst til at lave et lækkert magasin til ELLE-kvindens kæreste, brødre, venner og far, og i udviklingen af Dossier har vi gentænkt både format, distributionsmodel og det redaktionelle snit i forhold til både nuværende og tidligere mandemagasiner på det danske marked. Med tabloidformatet får vi en ’look and feel’-oplevelse, der har paralleller til avisernes weekendtillæg – bare mere lækkert – mens distributionsmodellen sikrer, at vi når en stor målgruppe."

I spidsen for Dossier er et stærkt hold af profiler inden for magasinjournalistik og mode for mænd. Kasper Steenbach, tidligere chefredaktør på Euroman, sætter sig i chefredaktørstolen for Dossier, mens Ditlev Fejrskov, der også kommer fra Euroman, og Mads Emil Grove Møller, som er tidligere moderedaktør på Cover Man, bliver hhv. digital ansvarlig og moderedaktør.

Om Dossiers digitale tilstedeværelse fortæller digitalredaktør, Ditlev Fejerskov: 

 

”Vi satser ikke på en hjemmeside i traditionel forstand, hvor vi skal jagte trafik og bannerreklamer. I stedet vil vi skabe unikt indhold, som er udformet direkte til primært Facebook og Instagram. Her vil vi især fokusere på at lave videoindhold, der ligner formaterne fra det fysiske magasin med meget vinklede nedslag i en spændende hovedpersons liv eller karriere.”

Dossier vil udkomme på print 4 gange om året i sampak med ELLE, og vil dertil have aktive og engagerende profiler med originalt indhold på Facebook og Instagram. 

Følg Dossier på Facebook her

"Jeg er ikke i tvivl om, at printmagasinet stadig har en masse at byde på i det samlede mediebillede – æstetik, holdbarhed og perspektiv. Det kan dog udfoldes på mange måder, og jeg kan godt lide ELLEs ambition om, at vi ikke bare vil lave et magasin, der ligner dem, der allerede er på markedet. Både vores redaktionelle snit og vores måde at få historierne ud til læserne på kommer til at skille sig ud," siger Kasper Steenbach.

Første nummer af Dossier udkommer 27. oktober, og her på ELLE-redaktionen kan vi slet ikke vente med at præsentere vores nye mandemagasin. Der er altså endnu en god grund til at glæde sig til næste nummer af ELLE, hvor ELLE-kvindens mand, kæreste, ven eller bror også får et skræddersyet magasin at sætte sig til rette med og blive inspireret af. Tal om det ultimative "his & hers" sæt til efterårets hyggestunder! 

 

Relaterede artikler