Det ikoniske FF-logo fra Fendi får comeback i ny særkollektion

Det ikoniske FF-logo fra Fendi får comeback i ny særkollektion
Foto: PR

Fendi, det luksuriøse modehus med dybe, historiske rødder i italiensk elegance, har altid skubbet de fashionable grænser og dikteret morgendagens mode.

Og med den nye særkollektion, som rammer butikkerne i juni, starter Fendi endnu et progressivt kapitel i modehusets historie. Men noget ved den nye kollektion er ikke som det plejer; for i kollektionen, som tæller blandt andet tasker, sko og accessories kigger Fendi tilbage med en kærlighedserklæring til deres ikoniske FF-logo fra 1960'erne og implementerer printet på ny. 

Giv 4, 6 eller 12 måneders abonnement på ELLE i julegave - køb her

Karl Lagerfeld blev i 1965 en fast del af modehuset med sine pelskollektioner, og i netop denne forbindelse introducerede den nuværende chefdesigner Fendi FF-logoet, som hurtigt skulle vise sig at være ikonisk. FF står, ifølge Karl Lagerfeld selv, for ’fun fur’, og den nye særkollektion hylder altså logoet, som for første gang blev implementeret i Fendis kollektioner for nu over 50 år siden.

Læs også: Shoppegalleri: 10 fine forårssmykker 

Den nye kollektion byder blandt andet på smykker, overtøj, nøgleringe, sko og de fineste tasker, og i galleriet nedenfor kan du gå på opdagelse i det stilige 60’er comeback - vi vil gerne have en af hver, tak! 

Det ikoniske FF-logo fra Fendi får comeback i ny særkollektion

 

Relaterede artikler