Det ikoniske FF-logo fra Fendi får comeback i ny særkollektion
Fendi, det luksuriøse modehus med dybe, historiske rødder i italiensk elegance, har altid skubbet de fashionable grænser og dikteret morgendagens mode.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Og med den nye særkollektion, som rammer butikkerne i juni, starter Fendi endnu et progressivt kapitel i modehusets historie. Men noget ved den nye kollektion er ikke som det plejer; for i kollektionen, som tæller blandt andet tasker, sko og accessories kigger Fendi tilbage med en kærlighedserklæring til deres ikoniske FF-logo fra 1960'erne og implementerer printet på ny.
Karl Lagerfeld blev i 1965 en fast del af modehuset med sine pelskollektioner, og i netop denne forbindelse introducerede den nuværende chefdesigner Fendi FF-logoet, som hurtigt skulle vise sig at være ikonisk. FF står, ifølge Karl Lagerfeld selv, for ’fun fur’, og den nye særkollektion hylder altså logoet, som for første gang blev implementeret i Fendis kollektioner for nu over 50 år siden.
Læs også: Shoppegalleri: 10 fine forårssmykker
Den nye kollektion byder blandt andet på smykker, overtøj, nøgleringe, sko og de fineste tasker, og i galleriet nedenfor kan du gå på opdagelse i det stilige 60’er comeback - vi vil gerne have en af hver, tak!