Foto: PR
Annonce

Derfor er briller din nye musthave accessory

af annonce 20/08/2019
Danmark har fået et nyt designerbrillebrand, OTTO Copenhagen, der udfordrer optikermarkedet og tilbyder kvalitetsbriller, du har råd til at skifte mellem i takt med dit outfit.

Tænk over det: Det perfekte outfit spiller - næsten. Men tager du et par solbriller på, sidder looket med ét lige i skabet.

Briller er ikke kun noget, vi går med af ren og skær nødvendighed. Både solbriller og ’almindelige’ briller med klart glas, er blevet en accessory på lige fod med tasker og sko. Selv dem, der ikke optisk har brug for briller, spicer outfittet op med indrammede glas uden styrke, og mange forlader ikke hjemmet uden solbriller som det sidste, afsluttende touch – selv i gråvejr.

Og briller – rigtige briller – er in. De store, internationale modehuse som Gucci og Prada fronter modeller iført briller med dominerede, farvede stel i deres kampagner. Og fra august 2019 kan du også få smukke håndlavede briller i dansk design og italiensk kvalitet i ligeså moderne og udtryk fra danske OTTO Copenhagen.

Briller er karakterskabende og kan gøre det samlede udtryk mere modent, alvorligt, legende, quirky eller cool alt efter hvilken model, du vælger. Og fordi briller har så meget at sige, er det klart at et par ikke er nok. Vi nøjes jo heller ikke med et par sko eller en taske, men styler med forskellige modeller alt efter humør og den stil, man vil skabe. Det samme skal selvfølgelig gælde briller, hvor det optimale er at have flere modeller at vælge mellem, uanset om du har styrke i dine gals eller ej. Problemet er bare, at briller er lidt af en udskrivning.

Eller, sådan har det i hvert fald været lige ind til nu. Danmark har nemlig fået et nyt brillebrand, OTTO Copenhagen, der blev lanceret den 14. august på Apollo Bar i København.

Foto: PR

OTTO Copenhagen er perfekt til dig, der ønsker håndlavede designerbriller og -solbriller uden at de koster en formue. OTTO Copenhagen er nemlig skabt ud fra et ønske om at gøre op med optikernes overpriser, og vil udforede den traditionelle måde at fremstille og sælge briller på. Det gør de ved at levere smukke dansk designede briller, der håndlaves i Italien, direkte til din hoveddør – altså helt uden om de mange ekstra detail-led.

Ærlighed er det bærende element hos OTTO Copenhagen, og de fortæller åbent om deres produktionspriser på deres website. Her viser de, hvad det koster at producere hver enkelt brille og hvor lille en del de tager i forhold til resten af brillebranchen. Men det er ikke kun på prissætningen, de skiller sig ud. Alle stel er designet i Danmark og håndlaves på fabrikken i Norditalien i kvalitets-acetat. Både solbriller og briller tilpasses med tynde højkvalitetsglas, der har effektiv anti-reflekterende overfladebelægning og hærdning. Og det er som noget helt særligt altid til den samme pris på 1.300 kr. Altså bliver der snildt råd til mere end et par i brillegarderoben.

Men et er priserne, når det kommer til briller. Noget helt andet er stellet, der er utrolig subjektivt i forhold til den individuelle ansigtsform. Men det har OTTO Copenhagen også taget højde for. OTTO Copenhagen har lanceret et smart try-at-home-koncept, hvor man gratis kan bestille en prøvepakke med fire selvvalgte stel hjem, og prøve hvert stel hjemme foran spejlet, stylet med forskellige outfits. På den måde bliver det meget lettere at spore sig ind på, hvilket stel, der passer bedst til en. Når man har fundet favoritstellet kan man sende prøvepakken retur og herefter bestille det ønskede stel – og de dertilhørende glas – online, og ganske kort tid efter vil der ligge et par håndlavede kvalitetsbriller på dørtrinnet.

Alle stel fra OTTO Copenhagen findes i et udvalg af farver, og fås som både solbriller og briller med styrke. Kollektionen er spækket med unikke designs til mænd og kvinder, med et stort udvalg som er unisex. Se med i galleriet nedenfor, hvor du kan se de cool styles i OTTO Copenhagens første kampagneserie.