Bæredygtighed Copenhagen Fashion Week er endnu engang klar med spændende nyt på den bæredygtigt front

Foto: Petra Kleis

Tilbage i januar 2020 åbnede Copenhagen Fashion Week den danske modeuge med en ambitiøs handlingsplan, der satte store krav til hele modebranchen. Og som i øvrigt modtog stor anerkendelse fra den internatiale modebranche.

Her fremlagde CEO for Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, en treårig plan, der både gjorde organisationens egne aktiviteter så bæredygtige som muligt, men som også satte store krav til de brands, der fremover ønsker at vise deres kollektioner frem under den københavnske modeuge.

 

 

Og i dag – godt og vel ni måneder senere – er Copenhagen Fashion Week igen klar til at præsentere en spændende nyhed i tråd med ambitionen om hele tiden at tænke bæredygtigt.

Copenhagen Fashion Week er nemlig stolt over at kunne annoncere sit partnerskab med Zalando som strategisk partner i de næste tre år. De to parter mødes i deres dedikation til at accelerere bæredygtighed i modeindustrien.

Zalando afslørede selv deres do.MORE-strategi tilbage i oktober 2019, hvor de konkretiserede visionen om at blive en bæredygtig modeplatform med en ’net positiv’ indvirkning på både mennesker og planeten. En del af strategien er kontinuerligt at øge de etiske standarder, og inden 2023 vil Zalando kun arbejde med partnere, der opfylder platformens krav og standarder inden for bæredygtighed.

Læs også: 10 minutter med Eva Kruse: ”Krisetider lærer os at sætte pris på det, der giver mening - som fx bæredygtighed”

“Hos Copenhagen Fashion Week er vi utroligt glade for at kunne løfte sløret for vores nye strategiske partner Zalando, der ligesom vi er dedikeret til at accelerere den bæredygtige omstilling i modebranchen. Sammen med Zalando håber vi at sende et stærkt signal til resten af industrien om, at det er muligt at skabe positive forandring, hvis man tør bruge sin platform til at stille høje bæredygtighedskrav,” lyder det fra CEO hos Copenhagen Fashion Week Cecilie Thorsmark

Hos Zalando er man også begejstret over samarbejdet:

”Vi er meget stolte over at indgå et partnerskab med Copenhagen Fashion Week - en partner, der deler vores ambition om at drive kollektive ændringer mod bæredygtighed i modebranchen. At samarbejde ligger i Zalandos DNA, og med mere end 35 millioner kunder fordelt over 17 markeder i hele Europa og mere end 3.000 brandpartnere på vores platform, vil vi bruge vores skala og innovative teknologi til at hæve baren, og med Copenhagen Fashion Week har vi en stærk partner inden for europæisk mode økosystem ”, siger David Schneider, co-administrerende direktør for Zalando SE.

Zalando har - udover en lang række highstreet-mærker - også en bred portfølje af designerbrands. Se mere til dem HER. 

Relaterede artikler