Marc Jacobs
Mode

Cher er det nye ansigt for Marc Jacobs

af Emilie Bech Zerlang 1/06/2015
Sidste år ledte Marc Jacobs efter sine kampagnemodeller på de sociale medier, og i år melder den amerikanske designer sig i rækken af designere, der bruger ikoniske og ældre kvinder over 60 år i front for de store kampagner... We like!

Den amerikanske designer Marc Jacobs har netop offentliggjort hvem, de har valgt som kampagneansigt for årets kommende A/W 15-kampagne. Og det er ingen ringere end sangerinden Cher.

Marc Jacobs offentliggjorde nyheden på deres Instagram-profil, men allerede til årets Met Gala blev Marc Jacobs spottet arm i arm med Cher på den røde løber. At designeren havde planer om at bruge den ikoniske sangerinde som kampagneansigt, var dog alligevel noget de færreste havde forudset.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Se også: ELLE juni // Nyt magasin på gaden nu

Sidste år søgte Marc Jacobs efter sine kampagnemodeller på de sociale medier, og i år melder han sig så i rækken af internationale designere, der bruger ældre og ikoniske kvinder over 60 år.

Tendensen i at bruge ældre og ikoniske kvinder over 60 år er dog langt fra ny, og i årets kampagner begyndte de første internationale designere at lade deres kampagner pryde af smukke og lidt ældre kvinder.

Se også: Cara Delevingne & Kate Moss i front for Mango

For det franske modehus Céline gælder det eksempelvis, at de præsenterede den ikoniske og prisbelønnede (80-årige!) amerikanske forfatter og journalist Joan Didion i deres SS15-kampagne. Hele modebranchen klappede i deres hænder over Célines valg, der i den grad blev et eksempel på, at mode absolut ingen alder har i dag.

Siden præsenterede et andet fransk modehus, Saint Laurent, et par dage efter, at deres kampagneansigt for S/S 15-kampagnen var den 71-årige Joni Mitchell. Så sejt!

Se også: De første sneak peeks af Kendall og Kylie Jenners Topshop-kollektion

Her på ELLE-redaktionen er det næppe nogen hemmelighed, at vi elsker tendensen! So.. Keep them coming!

I galleriet kan du finde nogle af de modehuse, der har brugt ikoniske og ældre kvinder over 60 år i deres kampagner.

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet!

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her