Foto: All Over Press
Mode

Burberry ændrer showkalenderen og gør nye kollektioner hurtigere tilgængelig

af Emilie Bech Zerlang 5/02/2016
Fra september 2016 ændrer Burberry hele måden, hvorpå de tidligere præsenteret og solgt deres runway-kollektioner. Fremover vil der kun være 2 årlige shows, som vil inkludere både womens- og menswear. Derudover vil kollektionerne være tilgængelig i alle Burberry-butikker lige efter showet.
Det britiske modehus, Burberry, har netop annonceret, at de ændrer showkalenderen og runway-kollektionernes tilgængelighed fra september 2016. Fremover vil Burberry fremføre 2 shows i stedet for 4 (2 womenswear-kollektioner og 2 menswear-kollektioner), da modehuset vil præsentere to årlige shows med både womenswear og menswear i samme show. Derudover vil Burberry også gøre runway-kollektionerne mere tilgængelig for kunderne, da kollektionerne fremover vil være at finde i Burberry-butikker over hele verden umiddelbart efter hvert runway-show. Burberry ønsker nemlig at minimere det traditionelle 'hul', der altid er mellem et show og det tidspunkt, hvor kollektionerne er tilgængelig for kunderne: "De ændringer, som vi præsenterer, gør, at vi får mulighed for at bygge en endnu stærkere relation mellem den oplevelse, som vi skaber på runway'en og dét øjeblik, hvor folk selv kan opleve kollektionerne tæt på. Vi har længe arbejdet på at minimere det 'hul', der er mellem runway'en og tidspunktet, hvor folk kan se kollektionen med deres egne øjne; alt fra livestreaming til at man kunne bestille direkte fra runwayen og live-kampagner på de sociale medier - og det nye tiltag er så det seneste skridt i en kreativ proces, som vi bliver ved med at udvikle", fortæller Burberrys Chief Creative og Chief Executive Officer Christopher Bailey. Se også: Burberry offentliggører deres SS16-kampagne på snapchat Som Christopher Bailey henviser til, så er Burberry et af de modehuse, som i den grad har været 'firstmovers' indenfor de digitale tiltag i modeverdenen. Burberry var eksempelvis det første modehus til at livestreame et show tilbage i 2009, og i 2014 solgte de en kollektion via Twitters 'Buy now'-teknologi. I 2015 var Burberry igen med helt fremme på SoMe-bølgen, da alle deres følgere kunne få et eksklusivt sneak peek på SS16-kollektion på Snapchat dagen før kollektionen blev officielt præsenteret på catwalken. Læs også: Prins Nikolai spriger ud som model for Burberry

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her