Bottega Veneta har skabt et helt nyt digitalt univers – og du kan se det her
Foto: James Lacey & Tyrone Lebon
Nyhed

Bottega Veneta har skabt et helt nyt digitalt univers, der overgår vores vildeste forventninger

af Cecilie Stubkjær Ottosen 12/04/2021
Bottega Veneta har skiftet de sociale medier ud med en digital journal, der indeholder alt det kreative og finurlige indhold, som vi kunne ønske os. Lær mere om det nye, digitale univers og se den første udgave her.

Den italienske modegigant, Bottega Veneta, forsvandt i januar pludseligt fra de sociale medier, og med modeverdenens ellers øgende fokus på den digitale udvikling, vækkede det stor opsigt.

Kreativ Direktør, Daniel Lee, havde dog en helt bestemt begrundelse for valget. Han fortæller til The Guardian:

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

”De sociale medier repræsenterer homogeniseringen af kultur. Alle ser det samme indhold. Jeg lægger meget tanke bag, hvad jeg laver, og de sociale medier oversimplificerer det.”

Derfor har Bottega Veneta valgt at skifte de sociale medier ud med en ny, digital journal, der indrammer brandets univers på den fineste og mest kreative måde.

Læs også: Glem Old Céline, New Bottega er influencernes nyeste favorit

Den digitale journal er en nytænkende blanding mellem et magasin og levende Instagrambilleder og -videoer. Den første udgave indeholder blandt andet vilde 3D-lignende videoer, Missy Elliot fotograferet af Tyrone Lebon, korte udtalelser, Bibas Barbara Hulanickis kreative sketches og fuldstændig fantastiske Alice In Wonderland-lignende billeder og videoer med sandalformet hækkekunst, kaniner og blævrende gelé-håndtasker.

Foto: Elaine Constantine
Foto: Barbara Hulanicki

Bottega Veneta vil udgive deres digitale journal fire gange årligt i forbindelse med fremvisningen af nye kollektioner, og hvis de kommende bliver lige så nytænkende og interessante som denne, så har vi noget godt i vente!

Du kan se hele den digitale journal lige HER.

Læs også: Surprise! Marine Serre er ude med ny kollektion i samarbejde med stort modehus

Daniel Lee har siden sin tiltrædelse i 2018 været et frisk pust til det 55-årige modehus, og du kan i galleriet herunder se 20 af vores favoritlooks fra hans debutshow.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her