BESTSELLER
Mode

BESTSELLER donerer 112 millioner kroner til velgørenhed

af Stine Braunschweig 14/04/2015
Den danske modevirksomhed har med eventen GIVE-A-DAY doneret hele sin globale omsætning fra den 10. april til velgørenhed. Det imponerende resultat på 112.005.347 kroner går bl.a. til UNICEF, Red Barnet og GAIN.

Danskernes shoppelyst fredag den 10. april kommer til at gøre en mærkbar forskel for tusindvis af udsatte børn og voksne, både herhjemme og ude i verden.

Denne dag gik 50 % af BESTSELLERs globale omsætning nemlig til tre projekter hos henholdsvis Internationalt Red Barnet, UNICEF og GAIN (Den Globale Alliance for bedre ernæring), som hver får omkring 18 millioner kroner. De resterende 50 % af omsætningen gik til 39 lokale velgørenhedsorganisationer verden over. I Danmark gjaldt dette Red Barnet og organisationens projekt ”Plads til alle”, der skal gøre en indsats for trængte børnefamilier i Danmark og give børnene adgang til et aktivt fritidsliv.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: Se streetstyle fra Coachella med bl.a. Kendall, Gigi og Behati

De forskellige velgørenhedsorganisationer er meget lykkelige over donationerne.

UNICEF vil blandt andet bruge sin andel til at bekæmpe Malaria i Angola, Kenya og Den Demokratiske Republik Congo. Red Barnets andel hjælper de dårligst stillede børn i både Danmark og Kina, og GAIN vil med deres andel skabe en sundere fremtid for børn i Indien, hvor underernæring er et stort problem.

Se videoen fra dagen her:

Det er første gang, BESTSELLER har afholdt GIVE-A-DAY, hvilket sker samme år, som den danske modevirksomhed kan fejre 40 år i modebranchen. Nogle af de brands, som er en del af BESTSELLER, er blandt andre VILA, Jack & Jones, ONLY, Pieces og Vero Moda.

”GIVE-A-DAY handler om at give noget tilbage til de samfund, hvor vi har opbygget vores succes, og hjælpe mennesker i nød. Vi er utrolig stolte over det samlede resultat og har oplevet et enormt engagement blandt vores medarbejdere, kollegaer og ikke mindst vores kunder, som har gjort det hele muligt,” siger Mogens Werge, direktør for CSR og Corporate Communication i BESTSELLER.

Læs også: Støt skønhedsprojektet 'The Atlas of Beauty'

En del af GIVE-A-DAY donationen vil desuden gå til projektet ‘Light Up Villages in East Africa‘, som har til formål at gavne 150.000 indbyggere i landsbyer i Østafrika med installation af solcelleanlæg.

I galleriet har vi samlet et par billeder fra det globale event. Brug pilene eller swipe dig igennem for at se mere.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her