adidas Originals remixer originalitet i ny kampagne

Ny kampagnefilm fra adidas Originals, med blandt andet Snoop Dogg, udfordrer betydningen af originalitet
Foto: PR

adidas har lanceret en ny kampagne, hvor de stiller spørgsmålstegn ved betydningen af 'orginalitet', som er en kerneværdi i brandet med direkte reference til brandets fulde navn: adidas Originals. Hvad betyder det med andre ord at være original i dag?

Udover at sætte spørgsmålstegn ved originalitetsbegrebet arbejdes der også ud fra ideen om, at noget, der tidligere har været populært eller originalt, sagtens kan blive det igen. Derfor har kampagnefilmen fx fokus på lanceringen af en tidligere ikonisk adidas-sko fra 1990'erne, EQT modellen, som kommer i en redefineret version tilpasset den nuværende generation.

Se også: Se videoen fra adidas x ELLE Copenhagen Run

Kampagnefilmen har fået navnet ”Original is never finished” og inkluderer et cool remix af Frank Sinatras sang "My Way" samtidig med, at den inkluderer en multigeneration af velkendte og store navne inden for både sport, musik og film, herunder rapperen Snoop Dogg og hip-hop artisten Stormzy. 

adidas beskriver kampagnen og filmen som en, der lægger op til debat: ”Alt arbejde vi lægger i adidas Originals, er arbejde, der er i proces - ægte kreativitet slutter aldrig. Vi udfordrer konstant os selv og kommer over barriererne, vi møder på vores vej; vi ønsker at inspirere andre til at gøre det samme” udtaler Alegra O’Hare, VP for Global Kommunikation for adidas Originals.

Se den nye kampagnefilm fra adidas her: 

 

Det er slut med at dase på sofaen - Nyt samarbejde fra Nike x FKA Twig

Relaterede artikler