Mykke Hofmann indtager modeugen i København
Foto: Mykke Hofmann
CPHFW

Mærket, som allerede er en Instagram-darling, indtager Copenhagen Fashion Week

af Emilie Bech Zerlang 2/08/2018
Mykke Hofmann har allerede samarbejdet med en række danske influencere, og nu har de valgt at København og Copenhagen Fashion Week som første stop på deres rejse og missionen om at sprede kendskabet til mærket.

Hvis du følger de danske stilikoner og influencere Emili Sindlev, Sophia Roe og Jeanette Madsen er du garanteret stødt på mærket Mykke Hofmann.

Et nyt mærke, men ikke desto mindre allerede populært hos de danske influencere.

Bag Mykke Hofmann er de to kvinder Sedina Halilovic og Jelena Hofmann, som har kendt hinanden siden barnsben og arbejdet sammen i modebranchen, før de i 2017 lancerede Mykke Hofmann. Et navn, der kombinerer Sedinas kælenavn (Mykke) som barn og Jelenas efternavn (Hofmann).

Foto: Mykke Hofmann

Siden lanceringen af Mykke Hofmann i 2017 har mærket været baseret i Tyskland, men da Mykke Hofmann stadig er et for nichepræget brand i Tyskland, er de nu aktuelle under den kommende modeuge i København, hvor de afholder show tirsdag den 7. august.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Den danske modescene er det første stop for Mykke Hofmann, hvorefter de to veninder kigger mod London og de engelske fashionistaer. Men hvorfor lige Danmark og den københavnske modeuge som første stop?

"Det er et første skridt i retningen af nye markeder. Vi er baseret i Tyskland, men vi betragter os ikke som et tysk mærke, simpelthen fordi ingen af ​​os er tyske, og også fordi for mange tyske kvinder er Mykke Hofmann-stilen lidt for specifik. Vi har en god kundebase, men vi vil forblive et nicheprodukt her. Vi tror, ​​at København begynder at tiltrække mange internationale købere og adskiller sig fra regionale mål. Samtidig er Copenhagen Fashion Week meget tilgængelig, så for et lille mærke, er det er godt første skridt. Folk kommer til København for at få inspiration. Og vi tror, ​​at vores kollektioner passer godt ind, samtidig med, at vi elsker byens liv og ånd", fortæller Sedina og Jelena.

Mykke Hofmanns kærlighed til København og i særdeleshed dansk mode, ses også på deres valg af influencere i forbindelse med kommercielle samarbejder. Mykke Hofmann har nemlig valgt at samarbejde med tre af de største influencere i Danmark, Sophia Roe, Emili Sindlev og Jeanette Madsen, mens ELLEs Style Director Mie Juel er den næste influencer i rækken af danske stilikoner, som Mykke Hofmann har valgt at samarbejde med:

"De er stilfulde, humoristiske, smukke, og alle har en meget alsidig stil, der er både feminin, undertiden lidt drenget, elegant og ikke mindst stilige. De er klassiske, men synes stadig tilgængelige, kloge og sjove at hænge ud med"
Og når det kommer til spørgsmålet om, hvem Mykke Hofmann-kvinden er, så er det også netop ord som humoristisk, mangfoldig i både sind og stil, der er altoverskyggende:

Hvis Mykke Hofmann var én bestemt kvinde, ville hun have et kreativt job, der har med folk at gøre - f.eks fotografering, journalistik eller måske endda arkitektur. Eller mode. Hun rejser meget og har en kernegruppe af bedste venner i sin hjemmebase, men også mange venner over hele verden. Hendes base er der, hvor familien er. Hun ville forsøge at ændre verden til det bedre enten inden for eget erhverv eller med ekstra projekter. Hun kunne være en mor. Elsker mad og interesseret i andre kulturer. I sin fritid elsker hun at læse, være i naturen og tilbringe tid med venner - hun elsker at danse, og hendes yndlingsdrinks er Whiskey Sour og Gin & Tonic. Mykke Hofmann er en meget åbensindet, udadvendt og blid, men hård kvinde. Hun er sjov at hænge ud med, men heller ikke en let karakter".

Læs også: Copenhagen Fashion Week: Her er alle de events, du kan komme med til

Når Mykke Hofmann viser deres SS19-kollektion for de danske modebranche, presse og influencere under modeugen i København, bliver det dermed med garanti en farverig, legesyg og feminin en af slagsen, og hvis de to veninder bag brandet skal pege på ét key-item fra kollektion er det én bestemt kjole, som er indgrebet af Mykke Hofmann:

"Vores key-item for SS19 er uden tvivl en næste flyvende chiffonkjole i nude eller blå Mykke Hofmann-logoet på. Den er indbegrebet af alt, hvad vores mærke og Mykke Hofmann-kjolen står for; kvindelig, cool og med så mange små detaljer, at du får ser dem alle anden gang. Og så et smil - det må siges at være et generelt key-item for SS19. Be happy!", fortæller de to piger, som spændte er ved at forberede de sidste detaljer før næste uges show til Copenhagen Fashion Week. Psst... Husk, at du kan følge med Instagram @elledanmark under hele Copenhagen Fashion Week hvor ELLEs modeteam vil opdatere dig på alle de mange shows, ligesom du kan læse masser af interviws med designere, modeller og makeupartister hele ugen på ELLE.dk. Stay tuned!

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her