Modeugen

ELLE interviewer Lacostes kreative direktør

af Johanne Brostrøm Glahn 19/11/2013
Selv om brandet Lacoste har 80 år på bagen, er det franske mærke alt andet end støvet!

Den kreative direktør bag krokodille-brandet Lacoste portugisiske Felipe Oliveira Baptista, har med sin Spring/Summer 14-kollektion leget med moderne, futuriske silhuetter uden at gå på kompromis med Lacostes elegante og sporty arv. Tværtimod bliver klassiske tenniskjoler, trenchcoats og polokraver efter en tur i Felipe Oliveiras designmaskine cool og sexet med et twist af transparente materialer, rugby-striber og skarpe linjer.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

ELLE var med til showet under modeugen i New York, og efter den veloverståede visning fangede assisterende moderedaktør Johanne Brostrøm Felipe Oliveira Baptista backstage til en hurtig snak om kollektionen.

Hvad er inspirationen for hår, makeup, beliggenhed og selve kollektionen?
"I denne sæson handler det om lette og transparente materialer kombineret med hårde linjer. Inspirationen stammer fra tennisbanen - de hårde slag fra ketcherne og de skarpe hvide streger. Især den hvide streg er jeg blevet inspireret af, da den refererer til moderne arkitektur".

Hvad er dit favorititem fra kollektionen?
"En rugby-kjole med transparente striber. Her ser man tydeligt inspirationen fra tennisbanens grafiske linjer, som har fortolket kjolen på en ny måde".

Hvad er det bedste ved at arbejde for Lacoste?
"Som person elsker jeg at lære. Hele arbejdet omkring kommunikation og markedsføring har været rigtig spændende og udfordrende. Hver sæson skaber jeg succesfulde, komfortable, stilfulde og spændende produkter".

Hvad betyder krokodillelogoet for dig?
"Jeg har altid beundret René Lacostes fantastiske historie (René Lacoste var professionel tennisspiller, RED.) og i høj grad hele Lacostes stil, som er afslappet, komfortabel og chik, og som samtidig er til at betale".

Hvad er det næste skridt for Lacoste?
"Jeg arbejder konstant på at overraske og udfordre folk, men ønsker på samme tid at bevare tøjet i Lacostes ånd".


ELLEs udvalgte favoritter fra Lacostes kollektion.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-04-03/jacquemus-evt-med-buksen-til.jpg

Jakke, Jacquemus, 4.400 kr.

Køb her
/2023-04-03/jacquemus.png

Jeans, Jacquemus, 3.170 kr.

Køb her
/2023-04-03/prada-option-i-sort-og-hvid.png

Hæle, Prada, 6.400 kr.

Køb her
/2023-04-03/trine-tuxen2.png

Øreringe, Trine Tuxen, 1.200 kr.

Køb her
/2023-04-03/antipast-hos-another-nue.png

Sokker, Antipast hos Another Nue, 330 kr.

Køb her
/2023-04-03/anthurium.png

Blomster, Blomster Bjarne, 128 kr.

Køb her
/2023-04-03/skall.png

Cardigan, Skall Studio, 2.900 kr.

Køb her
/2023-04-03/masterpiece-2-in-1-lash-wow-aben-002.png

Masterpiece 2 in 1 Lash Wow Mascara, Max Factor hos Matas, 150 kr.

Køb her
/2023-04-03/marni-2_0.jpg

Taske, Marni, 4.100 kr.

Køb her
/2023-04-03/macfy23_lockedkiss_lipcolour_doyenne_open_3000x3000.png

Locked Kiss Ink 24HR Lipcolour Doyenne, Mac hos Zalando, 270 kr.

Køb her
/2023-04-03/louise-roe-hos-bahne.png

Champagne glas, Louise Roe hos Bahne, 600 kr.

Køb her
/2023-04-03/aiayu.jpg

Skjorte, Aiayu, 1.300 kr.

Køb her
/2023-04-03/flatlist.png

Solbriller, Flatlist, 1.600 kr.

Køb her
/2023-04-03/honey_300122_06311.png

Cleanser, Honey, 280 kr.

Køb her
/2023-04-03/sea-home.png

Pude, Sea home, 1.280 kr.

Køb her