Foto: @coutureculten og @iliridakrasniqi
Annonce

’Vis mig din taske’ med Laura Tønder og Ilirida Krasniqi i Marrakesh

af Rose Maria Boelsmand 15/11/2019
Hvad gør man, når man støder ind i to influencers i Marrakesh’ magiske souk og i en smuk riad? Man beder selvfølgelig om at se, hvad der gemmer sig i deres tasker! Se med her.

Luk øjnene og forestil dig en labyrint. Tilsæt lyden af scootere og arabisk markedssnak samt et morads af dufte og lugte af æsel, krydderier, benzin, klementiner og myntete. Velkommen til Marrakesh.

Vi går inde i det inderste indre af Marrakesh’ souk. Bymidten, der er lukket for biltrafik, består af smalle, kringlede gader, hvor turister og lokale færdes mellem gamle scootere, der fræser hurtigere end det sikkert er tilladt henover de ujævne grusveje, og alligevel formår at navigere uden om de mange æselkærrer med frugter, madboder og fodgængere.

Knap som man tror, at man er faret vild i den uendelige gadelabyrint, åbner byplanen sig op, og man står på en af de markedspladser, Marrakesh er kendt for. På pladsen Place de la Epices (krydderipladsen) specialiserer de handlende sig i krydderier og kurveflet.

Og det var her ELLE mødte den danske influencer Laura Tønder (@couturekulten)

ELLE er taget til den marokkanske storby sammen med Becksöndergaard, der netop har lanceret en ny visuel identitet. Den er mere moderne, skarpskåret og grafisk, end det Becksöndergaard, vi har set gennem de knap 17 år brandet har eksisteret i.

Det første drop i kollektionen, der allerede er sat til salg på Becksöndergaards webshop, består af to taske styles; en shopper og en crossbody i det nye BS-logoprint. Begge styles fås i farvekombinationerne brun/beige og sort/pink – og når man ser taskerne i Marrakesh’ forunderlige farvespil, forstår man godt hvorfor det netop er her, den nye identitet lanceres.

Marrakesh er kendt for sine sand- og terracotta-farvede bygninger, der får smuk kontrast af mosaikker, planter, kakler og krydderier i alverdens klare farver. Byen emmer af historie og giver en fornemmelsen af, at man er i en helt anden tid. Og det er som om, at byens gamle referencer og krøllede finurlighed er med til at understrege, hvor moderne og skarp den nye Becksöndergaard identitet er. De pink styles blender helt naturligt ind i soukens farvepallette, men er stadig blikfang i menneskemængden i bymidtens allerinderste.

Uden for bymidten, der også kaldens Medinaen, hersker en helt anden virkelighed. Her er Marrakesh meget mere lig en hver anden mellemøstlig storby – komplet med internationale fastfoodkæder, benzintanke og indkøbscentre. Men kommer man lidt længere ud, går det op for en, at man faktisk befinder sig midt i en ørken. Sten, sand og golde landskaber og Atlas-bjergene, der toner frem i horisonten, præger landskabet. Som små oaser findes luksuriøse resorts, riader og boutique-hoteller – og på et af disse møder vi Ilirida Krasniqi (@iliridakrasniqi) på vej til middag.

Modsat souken er boutique-hotellerne præget af en helt anden rolig atmosfære, hvilket kun understreges af jordfarverne og de douche nuancer, der indhyller områderne. Her passer den sort/pink udgave af Beksöndergaard-printet også smukt ind, og det er også den Ilirida har med sig til middag.

Becksöndergaard lancerede den nye identitet og kollektion i Marrakesh i november 2019 med deltagelse af en håndfuld store internationale influencers. På turen deltog blandt andre svenske Hanna MV og Lisa Olssons, danske Mie Juel, Tina Maria og Barbara Kristoffersen, de norske søstre Tsutsumi og Alexandra Hoang samt tyske influencers og dansk ELLE. Til lanceringen havde Becksöndergaard forvandlet boutique-hotellet Les Deux Tours til et gennemført BS Mansion, hvor alt fra pudebetræk til chipsposer og sovemasker var præget i det nye BS-logo print. Lanceringen bød på en ørken-tour til glamping-campen Scarabeo Camp, der ligger en times tid uden for Marrakesh midt i den golde stenørken. Her var der rig mulighed for at se taskerne blive vakt til live i inspirerende stylinger inden gruppen blev budt på traditionel marokkansk middag i et stort beduintelt oplyst af stearinlys og akkompagneret af akustisk guitar. Der var desuden arrangeret morgenyoga i en smuk riad på lyserøde yogamåtter, der matchede BS-printet og hele turen kulminerede i en smuk gallamiddag, der blev afholdt på et af verdens 50 bedste boutique hoteller.

Du kan shoppe kollektionen og se meget mere fra turen til Marrakesh her – og følge hashtagget #thebsmansion på Instagram for at se alle billederne fra de deltagende influencers.

ELLE var inviteret af Becksöndergaard.