Foto: Privat
Social Works Boutique

Mathilde Gøhler: “Det er helt sikkert en helt ny vinkel og retænkning af måden, man laver en forretning på”

af Katrine Kæmsgaard 21/11/2019
Mathilde Gøhler er medejer af Social Works Boutique. En nyåbnet butik, der vil blande det bedste fra de fysiske og digitale butikker med influencermarketing. Men hvordan gør man det, og hvordan adskiller denne butik sig fra dem, vi allerede kender? Det har vi spurgt businesskvinden og topmodellen om.

Det er ingen hemmelighed, at influencernes små virksomheder har udviklet sig markant over de seneste år - særligt efter Instagrams indtog.

Men hvordan videreudvikler man på det og skaber en samlet platform for flere influencers? Det svarede Mathilde Gøhler på, da vi spurgte hende ind til Social Works’ nye tiltag, butikken Social Works Boutique, der har fået catch phrasen 'The World's Smallest Mall.'

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Hvordan har du håndplukket de produkter og items, som man kan købe i butikken?

Produkterne i butikken er nøje udvalgt af Social Works' kreative team. De har bl.a. været i Paris for at scoute unikke og specielle brands, man ikke kan få herhjemme. De øvrige varer er udviklet af Social Works influencers. Jeg har min badetøjskollektion i butikken, hvor vi har lavet en mor/datter-serie, og hvor dele af overskuddet går til støtte for vores børneby i Kenya. Der er også særligt udvalgte vintagefund fra Chanel, Dior, Prada, YSL, osv. Og et udvalg af Augustinus Bader, The Cream og The Rich Cream – verdens bedste creme uden sammenligning. Udover det har vi Mate Bikes og unikke Shamballa-smykker. Alt i alt forsøger vi at gøre det til en anderledes og spændende oplevelse. Og én gang om måneden vil vi lave ’Seconhand Sundays’, hvor jeg og andre kan sælge vintageting i ideelle og lækre rammer, og sidst kommer butikken til at fungere som luksus pop-up shop for forskellige brands.

Vi har hørt, I har Instagram-filtre på spejlene i prøverummene. Hvad er helt konkret meningen med dem?

Tanken med Instagram-filtrene i prøverummene er, at vi gerne vil skabe et univers, der også er visuelt smukt og fotogent. Vi kender alle de kolde prøverum, hvor lyset får én til at se meget bleg ud. Med de forskellige farvekoder kan man ramme en farve, der komplimenterer ens hud og toner eller skabe et scenarie, der minder om det, man skal bruge tøjet til – for eksempel en aften i byen eller en solferie.

Foto: Dennis Frandsen

Tror du, det er fremtidens svar på butikker?

Det er helt sikkert en helt ny vinkel og retænkning af måden, man laver en forretning på. Om det er fremtidens svar, må være op til kunderne at bedømme i sidste ende. Vi har skabt et space, der kan bruges på 1000 forskellige måder. Hvem ved, hvordan det er om et år…

Læs også: Mathilde Gøhler: "Sådan er min skønhedsrutine".

Kan man som kunde mon møde dig i butikken?

Man kan sagtens komme til at møde mig nede i butikken. Jeg er så glad for, hvor flot den er blevet, og det er et ideelt sted at skyde content, kigge på nye, spændende ting og få en kop kaffe.

Social Works Boutique ligger på Lille Kongensgade 14, 1074 København.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her