mytheresa-tiffany-hsu-trends-elle-dk
Foto: Mytheresa
ELLE interviewer

Fashion buying director hos Mytheresa: ”Disse trends bliver uundgåelige i foråret og sommeren 2019”

af Nikita Hoffmann Andersen 15/02/2019
Tiffany Hsu er fashion buying director hos luksus-webshoppen, Mytheresa.com. Hun er ekspert, når det kommer til luksusmode, og hendes job er at forudse, hvad kunderne vil købe til næste sæson. ELLE tog en snak med hende og bad hende udvælge sine forårs- og sommerfavoritter.

Luksus-webshoppen, Mytheresa.com, blev grundlagt for 13 år siden. I dag tilbyder siden tøj, sko og accessories fra over 200 internationale designere, og kvinder over hele verden kan shoppe de nyeste trends fra velrenommerede og velkuraterede designere.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Men hvem vælger egentlig, hvad du skal kunne shoppe, når du besøger webshoppen og scroller igennem de mange styles fra de mange forskellige brands?

Taiwan-fødte Tiffany Hsu er fashion buying director hos Mytheresa. Hun har en uddannelsesbaggrund i design fra de anerkendte skoler, Central Saint Martins College of Art & Design i London og Istituto Marangoni i Milano, og så har hun tidligere indkøbt til luksushuset, Selfridges, i Storbritannien. I oktober 2017 blev hun udnævnt fashion buying director hos Mytheresa.

Læs også: Shoppegalleri // 10 tidløse trenchcoats.

Tiffany Hsus job er at sørge for, at varerne på de digitale hylder taler til den moderne og stilbevidste, måske endda kræsne, køber. Hun spotter trends før de fleste, og derfor ved hun også allerede nu, hvad der bliver uundgåeligt i foråret og sommeren 2019. Hun har konstant fingeren på pulsen, så hun er også den rette til at svare på, hvilke designere vi skal kigge mod som de næste (og en af dem er dansk).

ELLE tog en snak med Tiffany Hsu - blandt andet om fremtidige trends, S/S 2019-favoritter, og så spurgte vi hende, hvad det egentlig er, dansk mode kan.

Hvilke S/S 2019-trends bliver uundgåelige, og hvilke mærker skal vi kigge mod for at få looket?

Victoria Beckham udfordrede virkelig minimalismen på en ny måde til hendes 10-års jubilæum, ligesom J.W Anderson gjorde det med minimalistiske silhuetter kombineret med kraftige detaljer såsom fiskenet og tyk hækling. I forhold til farver så vi en masse bløde pasteller blandet med beige, nærmest á la farvepaletten på møblerne i midten af århundredet, særligt hos Preen by Thornton Bregazzi og Rejina Pyo. Resort- og ferietøj bliver også klart en trend. Fra Saint Laurents introduktion til badedragter på catwalken til palmetræerne og vandet, der omkransede catwalken. Loewe og Chloé nikkede også begge til en kollektion med resort-tema, for slet ikke at tale om Thom Brownes amerikanske havneinspirerede kollektion, der var fyldt med afslappede Los Angeles-vibes.

Hvis du kun måtte købe tre items fra S/S 2019-kollektionerne, hvad ville du så vælge?

I forhold til tøj var Josephs himmelblå trenchcoat og Jil Sanders oversized beige tunika nøgleelementer. I forhold til accessories var Jacquemus’ gigantiske stråhat selvfølgelig et hit, og en fantastisk transformation fra den berømte La Bomba-hat, som overtog Instagram sidste sommer. Til sidst er The Rows 'Bare Sandals' fortsat et item, som man klart burde investere i.

Mytheresa har udviddet sit sortiment med flere nye skandinaviske og danske brands igennem de sidste par år (fx Ganni, Baum und Pferdgarten og Rotate). Hvad er det dansk mode kan?

Dansk mode er ungt og skabt til det avancerede, moderne marked. Dansk mode er virkelig pionerer i forhold til at bringe ny talent ind i den bredere industri og i forhold til at holde trends friske og relevante. Vi har set et kæmpe skift i tilstedeværelsen internationalt. Dansk mode er et kæmpe fokus for redaktører og sælgere - også uden for modeugerne. Vi har længe støttet brands som Ganni og Saks Potts, som var nogle af de første, der kastede lys på København som en medspiller blandt andre nøglebyer i forhold til modeuger, og med nye navne, som for eksempel Rotate, vil det bare blive ved med at voksne med mere nyt talent.

Foto: Mytheresa
Sandalerne fra The Row er blandt Tiffany Hsus forår- og sommerfavoritter. Psst! Du kan se flere af Tiffanys udvalgte favoritter til sidst i artiklen.

Hvilke andre danske og skandinaviske brands kigger I imod disse dage? Overvejer I endda at udvide Mytheresas sortiment?

Vi kigger altid efter nyt talent, og den københavnske modeuge skuffer ikke. Mens vi stadig overvejer nye navne, bliver jeg nødt til at sige, at jeg elskede Cecilie Bahnsens arrangement af små sorte kjoler, som blev sendt ned af catwalken i hendes signaturprægede, oversized stil. Hendes stærke æstetik gør hende klart til en at kigge efter. I forhold til brands vi allerede har på siden, skuffede Ganni heller ikke med sit elektriske mix af farver og print. Jeg elskede deres mix af materialer såsom silke med læder, og den uventede måde hvorpå de skabte skabe lag-på-lag. Det var også spændende at se nyheder fra Rotate, som vi lige har tilføjet til vores sortiment. Deres metallic 80’er-kjoler og korte skørter vil være de ultimative festkjoler til efteråret.

Læs også: Kom med ELLE front row til Copenhagen Fashion Week.

Hvilke nytilføjede brands på Mytheresa skal vi holde øje med?

Jeg beundrer Brock Collection. Det New York-baserede brand definerer femininitet på en moderne måde helt perfekt. Derudover glæder jeg mig til at tilføje Arje. Deres toneneutrale items er perfekte til at mestre lag-på-lag. Vi tilføjer også Peter Dundas, som skaber over-the-top glamour og iøjnefaldende aftenklæder. Til sidst glæder jeg mig også til at lancere ALYX og Marine Serre: De har kreeret nogle smukke silhuetter til Spring/Summer 2019-kollektionen, som er fantastiske garderobeklassikere i den nye sæson.

Der er stor fokus på bæredygtighed i modebranchen for tiden. Hvordan tilgår I emnet i forhold til hvilke brands, der indkøbes til Mytheresa?

Vi har helt klart set et skift i industrien med et større fokus på bæredygtighed inden for moden, og herigennem at kunderne er mere interesserede i brands, der tilbyder det i deres produktvifte. Jeg tror, der er et fokus på vores planet i større grad end nogensinde før, og designerne er inspireret til at skabe bevågenhed, men også til at kigge mod naturen som en nøglekilde til designinspiration, på grund af dens naturlige skønhed. For mange designere er det ikke en trend, men derimod en del af brandets identitet og det, deres kollektioner baserer sig på. Vi tilføjede Nanushka sidste år, som tilbyder nogle fantastiske items i vegansk læder, der ikke går på kompromis med stilen, men som samtidig er praktiske.

Tiffany Hsu har udvalgt sine 8 favoritter blandt de nyeste varer på Mytheresa.com. Vi har samlet dem til dig i galleriet herunder, så du kan scrolle løs og måske forelske dig i de samme ting som indkøbsdirektøren selv:

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her