Foto: Mario Testino
Mode

Burberry-parret Edie Campbell og Callum Turner i front for Burberry AW16

af Emilie Bech Zerlang 1/06/2016
Burberrys AW16-kampagne er en hyldest til britisk kunst og kreativitet, og i front finder man Burberry-parret Edie Campbell og Callum Turner sammen med smukke illustrationer lavet af den britiske artist, Luke Edward Hall. Udover at præsentere den nye AW16-kollektion hylder Burberry også den ikoniske trenchcoat og 'The Patchwork Bag', hvor der ikke vil være to ens tasker at finde i kollektionen.
Det britiske modehus har netop lanceret deres nye AW16-kampagne, hvor to af modehusets tidligere kampagneansigter genforenes. I front for Burberrys AW16-kampagne finder vi nemlig topmodel Edie Campbell og skuespiller Callum Turner, som genforenes for anden gang i front for Burberry. Læs også: Prins Nikolai springer ud som model for Burberry Edie Campbell har gentagne gang været i front for Burberry og den nye AW16-kampagne markerer, at det er 10 år siden, at Edie Campbell for første gang var i front for det britiske modehus. Udover at Edie Campbell og Callum Turner i front for kampagnen, bliver kampagnen også båret af de smukkeste illustrationer lavet af den britiske artist Luke Hall samtidig med, at at alle kampagnebillederne er skudt af mesterfotografen Mario Testino. ... What a kombi, siger vi bare! Se også: Oplev Mario Testinos ikoniske billeder på Kunstforeningen Gl. Strand En kombination af artister, som Christopher Bailey, Burberry Chief Creative og Chief Executive Officer naturligvis også er mere end tilfreds med: " "Luke er et stort talent, og det har været helt fantastisk at arbejde sammen med og samarbejde med ham i denne kampagne. Hans smukke illustrationer ved siden af Mario Testinos stærke fotografier indfanger den håndværksmæssige ånd af denne kollektion". Kampagnebillederne har særligt fokus på Burberrys ikoniske trenchcoat og den særlige 'The Patchwork'-taske, som blev udsolgt en uge efter, at det havde været muligt at forudbestille den efter Burberrys AW16-show. Burberry vil præsentere den populære taske som et 'one-piece' i deres AW16-kollektion, hvilket betyder, at der ikke vil være to tasker til salg, som er ens. Alle taskerne har dertil også fået et indviduelt navn, som kun bæres af den enkelte taske. Alle taskerne vil være opkaldt efter et britisk by, landsby eller gade. Se også: Burberry gør runway-kollektionerne hurtigere tilgængelig for kunderne Burberrys AW16-kollektion vil derudover være den første til at inkludere modehusets nye 'Burberry'-mærke, som skal erstatte de tidligere underkollektioner; ‘Brit’, ‘London’ og ‘Prorsum’. Kom med behind-the-scenes, da Mario Testino skød kampagnebilleder af Edie Campbell og Calllum Turner til Burberrys AW16-kampagne:

I galleriet har vi samlet flere af de smukke kampagnebilleder, behind-the-scenes-billeder samt billeder af de smukke illustrationer af 'The Patchwork Bag'.

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet!

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her