

Birkenstock har indgået samarbejde med ikonisk fransk mærke - bliver skoene det nye musthave?
Fransk finesse og tysk kvalitet blev kombineret på bedste vis, da Dior Homme viste mærkets nye kollektion frem under herremodeugen i Paris: Det var nemlig også startskuddet på et samarbejde med Birkenstock.
Modellerne var således iført chefdesigner Kim Jones', der trådte til som Creative Director af Diors herrekollektioner i 2018 efter at have været hos Louis Vuitton, fortolkninger af Birkenstocks Tokio-sandal. En sko vi spår til at overhale brandets Arizona-sandal som den mest populære.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

De fodformede favoritsandaler var fortolket i forskellige varianter inden for den grå skala, mens det sædvanlige læder var byttet ud med tyk uld, ruskind og gummidetaljer. Der var dog én helt særlig version af sandalen, der løb med opmærksomheden - et lysegråt par med broderede blomster på.
Det er langt fra første gang, det tyske skomærke kommer i fint selskab. Blandt andre modehuse som Proenza Schouler, Valentino, Rick Owns og Jil Sander har haft sandalerne under kyndig behandling. Og nu får de altså et skud fransk luksus.
Kollektionen udkommer først til juni, og der går altså lidt tid endnu, inden det er muligt at få fat i skoene. I mellemtiden kan du se nogle af versionerne fra showet herunder.



Mest læste
ELLE anbefaler

19 film, der med garanti får dig i sommerhumør

Clara Svane finder fremtidens modeller: "Diversitet må ikke bare være endnu en trend, der forsvinder igen"

Skønhedsredaktionen guider: 5 læbepomader der både plejer og giver farve

Rejseguide: Det skal du se, spise og opleve i Puglia

Ugens udvalgte med Nikita Hoffmann Andersen
