Nina Marken: "Det er værst når man går finale, og der ikke er nogen der klapper"
Modeugen

Nina Marker: "Det er værste er, når man går finale, og der ikke er nogen, der klapper"

af Nanna Danborg-Aamand 1/02/2018
ELLE fangede de tre modeller Nina Marker, Amina Adan og Ina Maribo Jensen, til en lille chit-chat om deres største modeuge-øjeblik og om deres drømme for fremtiden - men også om hvordan det er at gå et show, når de fleste ser det hele gennem en skærm...
Under Copenhagen Fashion Week er catwalken ikke kun fyldt med bemærkelsesværdige og lækre skandinaviske kollektioner - den bliver også betrådt af både smukke og karakteristiske, skandinaviske modeller. Der har været en bred diversitet af modeller til dette års modeshows, og både de nye og kendte ansigter er værd at lægge mærke til. ELLE har været backstage til Holzsweilers AW18-show, og fanget tre danske modeller, som alle er aktuelle under den nuværende modeuge i København.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Nina Marker er en af Danmarks topmodeller, og hun har blandt andet gået for Chanels Haute Couture-show i år. Sidste år blev hun omtalt som den største model til Milano Fashion Week, og i selv samme uge blev hun 'talk of town', da hun i et interview til Vogue satte fokus på diagnosen Asperger's syndrome, som hun selv lever med. Den rødhårede skønhed, Ina Maribo Jensen, har også arbejdet for nogle af de største modehuse, som Red Valentino, Paul&Joe og Prada, og Amina Adan går sine første, store modeshows i denne uge.
Vi fik lov til at stille de billedskønne modeller et par spørgsmål om deres største modeuge-øjeblik, deres drømme for fremtiden og om hvordan det er at gå catwalk i en – måske lidt for - digitaliseret verden. Vi fangede dem kort, før de indtog catwalken for Holzweilers til seks hurtige spørgsmål... Nina Marker @Ninamarker
Foto: PR
Hvad er dit største modeuge-øjeblik? ”Det var nok da jeg gik Saint Laurent 2016, det var mit første show, så det synes jeg var nice!” Hvilke modeller ser du op til? ”Mine veninder. Jeg ser ikke rigtig op til andre end mine veninder – hvis de gør noget sejt, så tænker jeg ’nice, det vil jeg også!’…” Vi lever i en digital tidsalder, hvor mobilen er blevet en fast del af frontrow – hvordan er det at gå show, når de fleste kigger med gennem skærm? Påvirker det oplevelsen som model? ”Det er en tør oplevelse. Jeg synes specielt, det er værst, når man går finale, og der ikke er nogen, der klapper, fordi alle filmer det i stedet for - så går man bare dér i fuldstændig stilhed. Det er virkelig mærkeligt”. Som model rejser du meget. Hvad er dit bedste skønhedsprodukt at have med ’on-the-go’? ”Det er nok min ansigtscreme fra YSL. Den er rimelig god. Thats it!” 3 personer, man skal følge på Instagram lige nu? ”Mig selv, meme-siden ’Grape Juice Boys’ og så skal man følge en side, der hedder Celebface – det er virkelig sjovt! Der kan man se forskellen på billeder, som celebrities har lagt op af sig selv på instagram – hvor nogle er photoshoppet og ikke photoshoppet. Så man kan se deres ansigt fra photoshootet, og sammenligne det med billedet på instagram, hvor de gjort sig selv tyndere… Det synes jeg er vildt fedt”. Hvad er din største modeldrøm - som endnu ikke er gået i opfyldelse? ”Booke en kæmpe kampagne, som for eksempel et stort parfumebrand, som Calvin Klein. Amina Adan: @Amina_Adan
Hvad er dit største modeuge-øjeblik? ”Da jeg gik for Becksöndergaard d. 30 februar. Samme dag gik jeg også for Blanche. Jeg var meget nervøs til at starte med, for jeg har aldrig gået et show før. Imorges gik jeg for Heartmade. Jeg har fem shows i alt”. Hvilke modeller ser du op til? ”Jeg ser op til Halima Aden - hun er også tørklæde-model. Hun går for de helt store mærker. Hende ser jeg op til og så kan jeg afspejle mig i hende”. Vi lever i en digital tidsalder, hvor mobilen er blevet en fast del af frontrow – hvordan er det at gå show, når de fleste kigger med gennem skærm? Påvirker det oplevelsen som model? ”Jeg har det fint nok med det, man vænner sig til det efterhånden. Jeg plejer ikke selv at bruge instagram særlig meget, men efter jeg er blevet model, har jeg vænnet mig til at jeg skal være på”. Som model rejser du meget. Hvad er dit bedste skønhedsprodukt at have med ’on-the-go’? "Det må være mascara, læbepomade og concealer". 3 personer, man skal følge på Instagram lige nu? "Det kommer jo an på hvordan man er som person selv, og hvad man går op i. Jeg er ikke så meget på instagram, faktisk". Hvad er din største modeldrøm - som endnu ikke er gået i opfyldelse? "At jeg bliver opdaget udover Danmark og får jobs i udlandet. Jeg vil gerne rejse en del, og se noget til verden" Ina:
Hvad er dit største modeuge-øjeblik? ”Det var nok da jeg gik Prada, som var mit første show i år 2015, i Milano” Hvilke modeller ser du op til? ”Altså jeg siger altid Adwoa Aboah – hun er skaldet, sort og smuk! Hun er lige blevet editor for British Vogue, og jeg synes hun er vildt sej. Hun er både model og feminist. Hun har sådan en side der hedder ’Gurls Talk’, hun støtter op for feminisme og hun er politisk aktivVi lever i en digital tidsalder, hvor mobilen er blevet en fast del af frontrow – hvordan er det at gå show, når de fleste kigger med gennem skærm? Påvirker det oplevelsen som model? ”Jeg har jo ikke rigtig prøvet andet, men jeg kunne da forestille mig, at det var federe, hvis de kiggede på det hele. Jeg ved det ikke, jeg har jo ikke prøvet andet – men generelt synes jeg, at det er trist, at folk ser verden gennem deres telefon. Også til shows…" Som model rejser du meget. Hvad er dit bedste skønhedsprodukt at have med ’on-the-go’? ”En ansigtscreme fra Kiehl’s, som har en tegning af grønland udenpå. Den er mod slemme vejr-conditions, så man blandt andet ikke bliver tør, når man flyver. 3 personer, man skal følge på Instagram lige nu? ”Så siger jeg mig, ’Shit Models Management’ og Charles Jeffrey. Jeg synes at Charles Jeffrey er noget af det sejeste lige nu – det er sådan et skønt nyt mærke, ’Charles Jeffrey Loverboy’, som er meget farverigt og kreativt!” Hvad er din største modeldrøm - som endnu ikke er gået i opfyldelse? ”Altså jeg ville ikke have noget imod at lave en Chanel kampagne. Alt hvad der er stort! Jeg vil faktisk også gerne lave noget for en parfume, så jeg kan leve resten af mit liv på dén kampagne. Hvis parfumen bliver populær, så kører kampagnen resten af ens liv.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her