Foto: Impression PR
Impression PR

Vi synes, der manglede et bureau, der tog influencers alvorligt. Derfor startede vi Impression PR

af Rose Maria Boelsmand 7/01/2019
Terese Ask og Christina Binau Bonnor var kun 26, da de startede PR bureauet Impression PR. ELLE har talt med de to iværksættere om at omdanne et venskab og en fælles passion til en sund forretning og gøre op med alder og få respekt i en konkurrencepræget branche.

De har kendt hinanden siden de lå på samme babytæppe som spædbørn. I dag driver de et af de mest succesfulde beauty- og livvstils PR bureauer i København. Impression PR opstod på baggrund af en fælles passion om at skabe noget, der deres eget – men også fordi de to stiftere, Terese Ask og Christina Binau Bonnor, spottede en sprække i branchen, som de – før mange andre – kunne se kun ville vokse sig større:

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

”Vi har arbejdet sammen i flere år inden vi startede Impression PR, på vores fælles blog, The Impressionista. Det var den vej, vi begge kom ind i branchen, og blev inviteret til events. Men med tiden synes vi, at der manglede et PR Bureau, der tog influencers alvorligt. Derfor startede vi vores eget bureau,” fortæller Christina.

Terese og Christina var kun 26 år, da de besluttede sig for at blive deres egne chefer. Det er fire år siden nu, og selvom Impression PR i dag tæller flere store kunder inden for skønhed og livsstil, har de to iværksætterinder skulle kæmpe lidt for at få respekt i branchen – både hos potentielle kunder og blandt ’kon-kollegaer’.

”De første år spurgte folk, hvordan det gik med ”vores lille projekt”. Det var måske den største provokation, men også den største motivationsfaktor for os, at bevise, at det vi havde gang i, var en seriøs forretning,” fortæller Christina og Terese.

Se med i videoen nedenfor, hvor Terese Ask og Christina Binau Bonnor fortæller om deres karrieremæssige udvikling med Impression PR.

Interview: Rose Maria Boelsmand / Video & Klip: Kavian Borhani

I dag er der få, der sætter spørgsmålstegn ved, at Impression PR er en succes – og det har blandt andet givet Terese overskud til at starte endnu en forretning, Busigirl, op ved siden af PR bureauet.

Læs også: Mød smykkedesigneren bag de populære muslingesmykker, du ikke kunne undgå i sommeren 2018

Busigirl (sammentrækning af Business Girl) er et online community, der har til formål at samle og inspirere unge, ambitiøse kvinder, der måske selv går med en iværksætter i maven – eller klør på med sin karriere og søger greb til at tackle hverdage. Busigirl leverer indholdsrige artikler, motivation på Instagram og podcasts med interessante danske kvinder.

Som noget nyt kan de rigtig ambitiøse tilmelde sig Busigirl Mind Academy, hvor Terese Ask i samarbejde med den anerkendte psykolog Sisse Find klæder deltagerne mentalt på til at håndtere de udfordringer og glæder, der er forbundet med at være ung karriekvinde anno 2019.

Læs mere om Impression PR her og Busigirl her.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her