Nespresso Vertuo Remee: "Hver gang et menneskes drøm går i opfyldelse, udvider verden sig en lille smule"

Annonce

Vi befinder os omkring årtusindeskiftet. Remee er i midten af 20erne, og pigeduoen S.O.A.P, som han er co-producer og sangskriver for, oplever kæmpe succes verden over. Der er ikke noget Remee med det borgerlige efternavn Sigvardt Jackman ikke kan, og det ene hit efter det andet fyrer ud af hovedet og ned på nodepapirerne. 

Men succesen han oplever, har også gjort, at han ikke kan se sig selv udefra. For han tror, at han kan gå på vandet. Indtil en dag Poul Martin Bonde, som i dag er chef for Smukfest, men dengang var repertoirechef for Sony Music, trækker Remee til side.

“Remee,” siger han: ”Du har så meget talent, du har så meget output, du kan så meget. Men der er virkelig én ting, du mangler at lære. Du mangler at lære, at ydmyghed er en stor følelse. Ydmyghed er ikke en lille følelse.”

Rådet, der på en gang er kærligt og bestemt ment, kommer som en mavepuster for unge Remee. Men da det fæstner sig, ser han sig selv i et nyt lys.

“Det er det mest vedhængende og brugbare råd, jeg nogensinde har fået. Poul manglede at se mit formål. Det hele væltede ud af mig, jeg kunne skrive tre hits på en dag og følte ingen begrænsninger for, hvad jeg evnede at gøre. Men virkeligheden var nok, at der for mig kun var én vej, og det var fremad med min idé,” siger Remee:

“Rådet gjorde, at jeg lærte at sætte pris på at være et team. At ideer er vigtige at værne om og udvikle, men de er intet uden eksekvering, og hvis din vision skal bringes til live, skal der være et team til at bære den frem. I dag slår jeg ofte mig selv og andre i hovedet med Pouls ord om, at ydmyghed er en stor ting, fordi mangel på samme både fører til brudte samarbejder og drømme.”

Samarbejde over kaffen

Remee fører sin arm om bag ryggen og retter sig ud. Han har fået  gevaldigt ondt i ryggen, efter hans forlovede Mathilde, forleden bad ham flytte nogle havemøbler. Nu har han fået noget ”narko” i form af iprener, for udover egne visioner, er dét og kaffe hans eneste drug. 

Det er også derfor, at Remee i dag med øm ryg befinder sig i et stort fotostudie på Nørrebro. Altså kaffen. Over to dage har han skudt en kampagne for Nespresso – et brand, som han har fulgt siden den dag, hvor Remee & Friends stod for åbningen af den første Nespresso Boutique i Danmark, hvor han selv stod bag dj-pulten. Han blev så glad for maskinerne, at de i dag står i hans sommerhuse, kontorer og huse, og i egne ord har han derfor drukket “et par hundredetusinde kopper”. Kort sagt er det dét brand, udover et brand med et velkendt æble som logo, som han har fulgt mest trofast. 

Opgaven disse to dage har derfor også været at teste den nye maskine Vertuo, og udover at sætte en for lille kop under kaffeudløbet en enkelt gang, er shootet kørt velbrygget.

“Jeg skulle lige vænne mig til, at den nye maskine kan lave en kaffe på størrelse med en ølstøvle, det kan de andre jo ikke,” griner han og napper en mørkegrøn, nydesignet kapsel, en stærk Stormio, for at lave undertegnede en kop. Han trykker let på håndtaget ved låget, så den åbner sig:

“Det er ret genialt, for jeg behøver ikke at læse brugsanvisningen, hvilket jeg aldrig får gjort alligevel – den kan selv regne ud, hvor meget vand, der skal i. Og så gør den sig så umage. Den er en ægte lille robotbarista.”

Han lægger kaffekapslen i og trykker på håndtaget igen, så den lukker, for derefter at trykke på knappen øverst, og Vertuo begynder med sin nye Centrifusion™ bryggemetode at brygge kaffen med op til 7.000 omdrejninger.

“Den er inspireret af ejeren på en café i Rom, som lavede så god en kaffe, at folk står i lange køer for at smage den,” siger han og nynner i takt. 

“Jeg kan godt lide folk – og robotter, ha ha – der gør sig umage. Det har jeg ikke altid gjort. Jeg har snarere været sådan en, der kunne komponere mig ud af alting, læse to sider bagi bogen, så to sider foran og to midt i og har kunnet gå til eksamen og få 11. Men jeg har aldrig lært at tale fransk eller spille klaver, fordi det krævede, at jeg skulle bruge tid på det. Det kan jeg godt blive ærgerlig over, fordi jeg i dag ved, at den evne og det talent, du er født med, godt kan bære dig igennem nogle ting i livet, men det kan ikke skabe dig et fundament, som du kan stå på,” siger Remee:

“Det skal du selv tilføje – ved at finde nogle gode folk, der kan hjælpe dig med det.”

Drop reglerne

Remee har gennem sit liv følt, at han skulle overleve og skabe sin egen lykke. Og det er ikke så mærkeligt, taget i betragtning af, at hans mor, som var syg, afleverede ham på en politistation, da han var blot tre måneder gammel. Siden han som 15-årig blev opdaget, har han taget alle de muligheder, der er kommet hans vej. Med alle de fejltagelser, det har ført med sig. Men derfor kører han nu også sit liv og karriere på egne præmisser – faktisk har han bygget et helt netværk af virksomheder op omkring sig, så han kan bestemme selv. For af hele sit hjerte hader han bureaukratiet og regler for reglernes skyld.

“Når nikkedukker håndhæver dumme regler bare for at gøre det, eller folk tager magten bare for at have den, stopper det en masse magi fra at ske, og en masse drømme fra at gå i opfyldelse. Og jeg er nu engang sådan en, der tror på, at hver gang et menneskes drøm går i opfyldelse, udvider verden sig en lille smule. Det er derfor, jeg nu har skabt tre platforme i form af virksomheder, hvor det ene har et kunstnerisk ben, det andet har et kommunikativt, og det tredje handler om livsstil,” siger han:

“Så kan jeg bestemme alle aspekter selv.”

I foråret meldte Remee ud, at han var færdig med X Factor, og pludselig var et lille halvt år frigjort fysisk og mentalt. Indtil videre har det dog ikke været et problem at fylde timerne i døgnet ud. Tværtimod. 

“Jeg har elsket at lave programmet, fordi jeg elsker at give talenter den hånd og de redskaber, der skal til for, at de kan lykkes og ikke begå de samme fejl som mig. Men jeg indså, da jeg for nylig stod i studiet for første gang i lang tid, hvor meget jeg selv har været blokeret. Af andres talent, andres musik og et tv-format, der kørte for fuld udblæsning i månedsvis for så at nulstille sig selv,” forklarer han.

“Pludselig flød musikken ud af mig; det var fedt, inspireret, skørt, kreativt, der var ild i det. Jeg aner ikke, hvad det skal blive til – det er egentlig også lige meget – det var det, at det skete, at jeg nu ved, at jeg havde truffet det rette valg.”

Min nye dimension

Remee er et menneske, som insisterer på at se det gode i folk. Nogle gange har det bragt ham ud i dårlige situationer og samarbejder, han har fortrudt, hvorfor han ville ønske, at han blot havde en snert af sin forlovede Mathildes bullshit-detektor. Men faktum er bare, at han elsker at give mennesker chancer – om det er sangtalenterne i X Factor, knægten fra Amager, der starter som runner på hans klub Arch for senere at få en karriere i eventbranchen, eller den unge kvinde, der ikke ved, hvad hun er god til, som får en chance i hans social media bureau Social Works og blomstrer op. 

Det er også dén dimension af Remee, der nu bringer ham ud på flere eventyr. Udover for første gang i flere år at lave en reklamekampagne, hvor han altså har valgt at samarbejde med Nespresso, skal han komponere mere musik, arbejde intensivt med sine virksomheder og sit velgørenhedsarbejde i blandt andet Kenya. Derudover er visionen også at skabe et tv-program under titlen Life Academy, hvor han vil gøre mennesker til de bedste versioner af sig selv.

“Det handler om at finde folks unikke potentiale. I X Factor skal du synge, i Fat Camp skal du være overvægtig, og i Luksusfælden skal du have fucket økonomien totalt op. I Life Academy skal du bare være dig. Her handler det om, at et sæt specialister udvikler dit særlige potentiale i løbet af to måneder, hvorefter du får en chance, som er skræddersyet til dig. Det er sgu ikke flow tv, det er grow tv,” griner Remee og bliver så lidt alvorlig:

“Ahmen, ærlig talt. Jeg tror virkelig på, at alle mennesker har et unikt potentiale. Nogle gange har de bare brug for et skub i den rigtige retning. Det fik jeg også engang, og det er altså ikke en selvfølge, når man startede livet som mig. Vi har alle brug for Life Academy, og målet er, at det både skal være tv og real life, det her. Det er min nye dimension.”

Altså – når man ser på din Instagram, kunne man forfalde til at tro, at du også har en anden dimension?

Først ser Remee lidt forvirret ud over det pludselige emneskift, og så begynder han at grine.

“Ah, du mener det med, at jeg har kaldt mig The Black Clooney, fordi jeg samarbejder med Nespresso? Ej, jeg er ikke den nye Clooney. Det ville være at tage munden for fuld af kaffe, hø hø. Nej, der må jeg hellere tage fat i den gamle ydmyghed igen. Man skal kunne gå igennem livet uden at blive skuffet over ikke at være den nye Clooney. Jeg er bare Rems, og jeg kan utroligt godt lide Nespressos kaffe. Og så ønsker jeg at få det optimale ud af det liv, jeg nu engang har fået tildelt. Men jeg er slet ikke færdig endnu. Faktisk er jeg kun lige begyndt.”

Remee om den nye Vertuo

Du har testet den nye Vertuo – hvad kunne du godt lide?

Jeg behøver kun at vælge den rette kaffekapsel og kop, hælde vand i og trykke på én knap. Jeg ejer virkelig mange Nespresso-maskiner, og derfor er jeg nok oppe på at have drukket en hundredtusinder kopper. Alligevel glemmer jeg altid, hvilken kaffe-variant der passer til hvilken størrelse kop kaffe – den lille robotbarista husker det nu for mig.

Hvordan er Vertuo at bruge?

Nem. Du trykker bare blidt, så åbner den sig, du lægger kaffekapslen i, og så lukker du den og trykker på knappen. Du behøver overhovedet ikke at gøre dig umage – det gør Vertuo for dig. Den tager sig god tid og brygger en kaffe til dig, som var den en professionel barista. Og så er den endda også lækker at se på med en vanvittig crema på toppen.

Hvilken kaffekapsel er din favorit?

Stormio – jeg elsker en stærk, stor kop kaffe. Blander du cremaen i, får du samtidig en rund, lækker smag.

Hvornår er kaffe vigtigst for dig?

Jeg drikker meget kaffe – så hele tiden – men den om morgenen er nok den vigtigste, for den får mig i omdrejninger.

Hvorfor har du valgt at samarbejde med Nespresso?

Jeg har været vild med Nespressos maskiner, siden Remee & Friends hostede åbningen af Nespresso-butikken i København. I dag har jeg en maskine i hvert eneste kontor, hjem og sommerhus. Jeg har ikke lavet mange reklamekampagner gennem min karriere, fordi jeg synes, det er vigtigt at være troværdig. Nespresso er et brand, som jeg 100 procent kan stå inde for, og derfor har jeg valgt samarbejdet.

Den nye Vertuo fra Nespresso er så intelligent, at du blot skal trykke på en knap, så læser den kapslens stregkode og finder selv ud af, hvor meget vand, der skal i koppen.

Alt efter, hvilken kaffekapsel du vælger, kan Vertuo lave fem forskellige kopstørrelser

Nespresso går op i bæredygtighed og derfor kan kaffekapslerne selvfølgelig genanvendes. Brug Nespressos genanvendelsessystem med 30 indsamlingspunkter rundt om i Danmark, eller aflever dine brugte kapsler i Nespressos egne butikker.

Den bedste kop kaffe kan kun laves med de bedste råvarer. Nespresso indkøber sin kaffe gennem et netværk af mere end 75.000 farmere, der gør sig umage med at producere nogle af verdens bedste kaffebønner.

Crema skabes, når vand under højt tryk presses igennem kaffe, hvor naturlige olier fra kaffen blandes med vand og bittesmå luftbobler bliver lavet. 

Du kan læse mere mere om den nye Nespresso Vertuo og købe den online her

 

 

Relaterede artikler