Celebrity

Så galt kan det gå med dine emojis

af Celina Bengtsson 19/04/2016
Hvis der er noget, der fornøjer den moderne generation, så er det at kunne udtrykke sig gennem emojis. Det er bare en tilfredsstillende følelse, når man swiper gennem sit emoji-feed og finder en emoji, der udtrykker ens humør og følelser helt perfekt, men hvad vi ikke tænker over er, at de emojis, vi sender, ikke altid afspejler det samme udtryk hos modtageren.

I en tid, hvor teknologien har overtaget en stor del af vores kommunikation med hinanden, kan vi sommetider komme til at glemme, hvor mangelfuld og uperfekt, teknologien i virkeligheden er.

En forholdsvis ny udtryksform, som i særdeleshed ser ud til at være kommet for at blive, er de uundgåelige emojis.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Emojis, som efterhånden er blevet et helt sprog for sig selv, hjælper os til at udtrykke vores humør og følelser gennem små ansigter og symboler.

Dog har nye studier vist, at vi skal træde varsomt med bruget af emojis, da den emoji, vi sender afsted, ikke altid ser identisk ud på modtagerens smartphone, tablet eller computer.

Undersøgelsen er blevet lavet af nogle studerende på University of Minnesota i USA, som har fundet frem til, at flere af vores emojis er afvigende og forskellige fra brand til brand. Det betyder, at det udtryk, som en bestemt emoji viser på en Iphone, derfor ikke nødvendigvis er det samme som det udtryk, den viser på en Samsung, en HTC eller lignende.

Læs også: Det betyder emojierne i virkeligheden

Man kan ikke helt lade være med at hænge sig i det tragikomiske ved den nye udtryksforms noget betydningsfulde uperfektheder, der kan få konsekvenser.

I en tid, hvor emojis har så stor en magt, er det på ingen måde udelukket, at en emoji, der viser et forkert humør eller en forkert følelse kan føre til seriøse misforståelser i en kommunikation.

Et tydeligt eksempel på, hvor vidt forskellige dine emojis ser ud, afhængig af brandet, de ses hos, er det simple smiley-ansigt med sammenknebne tænder, der laver en grimasse (eller det er i hvert fald sådan, den ser ud på Iphone)...

Psst... Hvis du har lidt svært ved at forestille dig, at forskellen fra brand til brand virkelig kan være så markant, så se bare med i galleriet!

Der i hvert fald ikke tvivl om, at denne emoji, hos nogle brands, især Samsung, Mozilla og LG, er lidt mere overglad og storsmilende end hos eksempelvis Apple, Twitter og Facebook. Bedøm selv i galleriet nedenfor.

Brug pilene eller 'swipe' dig igennem billederne.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her