Foto: MEGA
Kylie Cosmetics

Kylie Jenner sælger størstedelen af sit firma for milliardbeløb

af Katrine Kæmsgaard 20/11/2019
Det er en kendsgerning, at den 22-årige ’homemade billionaire’ Kylie Jenner er en forretningskvinde med kæmpe F. Det har hun bevist op til flere gange, og særligt da hun i 2015 stiftede firmaet Kylie Cosmetics, der blandt andet sælger makeup og læbestifter. Nu sælger den verdensberømte business woman 51 procent af firmaet for milliarder af kroner.

Den 22-årige amerikanske forretningskvinde Kylie Jenner har skrevet under på at sælge 51 procent af sin makeupforretning, Kylie Cosmetics, til beautybrandet, Coty, og du tør næsten ikke gætte på, hvad reality-stjernen har solgt sin andel for?

Beløbet løber nemlig op på over fire milliarder danske kroner, og gør dermed Kylie Jenner endnu mere værdig til titlen som verdens yngste milliardær.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Kylie er det yngste medlem af Kardashian/Jenner-søskendeflokken - en søskendeflok, som de fleste nok kender fra den amerikanske reality-serie ’Keeping Up with the Kardashians’.

I tv-serien, der begyndte i 2007, følger man den særegne familie, som formentlig er mest kendt på baggrund af Kim Kardashian West, som også ejer sit eget beautybrand.

Læs også: Lady Gaga rockede et edgy brudepige-look til venindes bryllup.

Selvom Kylie Jenner er en ekstrem indflydelsesrig tv-kendis fra USA, lever hun også af sine lige knap 151 millioner følgere på Instagram.

Hun har nemlig på fire år brugt det sociale medie til at promovere sine produkter, og der er ingen tvivl om, at hun er en stjerne for i særdeleshed den unge målgruppe, hvilket også er grunden til, at beautybrandet, Coty, har opkøbt Jenners ene halvdel.

For investeringen på over fire milliarder kroner er også Cotys forsøg på at nå flere af de unge brugere, og mon ikke det nok skal være en god forretning, når man har Jenners millioner af følgere in mente?

Skønhedsgiganten har tidligere bevist, at hun ikke hviler på laurbærrene, og så snart hun spotter en forretningsmulighed, så sætter hun alle sejl til. I oktober 2019 skabte hun en forretningsmæssig succes baseret på merchandise ud fra en enkelt tilfældig sætning, som hun sagde til datteren, Stormi.

Sætningen sagde hun, da hun i en video viste rundt i Kylie Cosmetics’ hovedkvarter og sluttede videoen af med at vække sin 1-årige datter ved at synge ”Rise and Shine”. Klippet gik lynhurtigt viralt, og før man kunne nå at se sig om, var internettet lagt ned med ’Rise and Shine’-memes.

Og en forretningskvinde med respekt for sig selv lader af gode grunde ikke sådan en chance slippe for næsen af én, så derfor satte Jenner en produktion i gang med hættetrøjer betrukket med Kylies ansigt og teksten ned ad hvert ærme. And that is how it’s done!

Psst! Klik rundt i galleriet nedenfor og se Kylie Jenners vanvittige forvandling gennem årene fra barnestjerne til forretningsgeni.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her