Årets brand Vinderinterview med Saks Potts

Annonce
Årets Brand: Saks Potts
Foto: Asger Mortensen

Til ELLE Style Awards 2018 tog festen helt nye højder - både på scenen med DJ, farvede disco-lys, club-agtigt dansegulv, letpåklædte bust boys, der sørgede for kølig champagne-servering under hele showet, quirky roller girls og enhjørning-stylede ponyer. What a night! 

Og det var naturligvis især på scenen, at festen udspillede sig i år og til at få årets nominerede og VIP-gæster til at føle sig godt tilpas, havde Danmarks nye designbrand, Warm Nordic, udsmykket hele scenen med lounge-møbler i velour, som gav den ultimative Studio54-stemning med masser af 70'er vibes.  

En af de 16 priser, der skulle uddeles til ELLE Style Awards 2018 var prisen til 'Årets Brand'. 

'Årets Brand' gives til et modebrand, der har kommerciel succes og plus på bundlinjen, der viser, at køberne ønsker at sikre brandets fortsatte eksistens. Brandet skal have gjort sig særligt bemærket i 2017, forstår at skabe et genkendeligt univers qua kampagner, ambassadører eller lignende og har et kontinuerligt godt udvalg af produkter, som udspringer tydeligt af brandets univers samt er tilgængeligt – bl.a. via minimum én butik i Danmark.

De nominerede i kategorien var i år Saks Potts, Gestuz og Munthe, og det blev Saks Potts, med de to veninder Cathrine Saks og Barbara Potts i spidsen, der løb med den prestigefyldte pris. 

Om vinderen sagde juryen:

"Der er en naturlig coolness omkring de to designere, Cathrine Saks og Barbara Potts, og den har medvirket til en hype om deres stærke brand. Saks Potts bruger deres netværk optimalt, med ambassadører som Caroline Brasch samt ansigter som Nadia Bender og Louise P., i skæve kampagner, ligesom selveste Cath Danneskiold-Samsøe åbnede deres S/S 2018-show"

Vi mødte Saks Potts backstage lige efter de fik overrakt prisen på scenen i DR Koncerthuset:

I vandt prisen som årets uundgåelige i 2015. Hvad er det for en rejse, I har været på de sidste tre år, som gør, at I kan kalde jer vindere af årets brand 2018?

Cathrine: Det er gået helt vildt stærkt, og vi har knoklet derudaf hele vejen igennem. Et uundgåeligt brand kan ofte være lidt som et stjerneskud, der er kæmpestort men forsvinder hurtigt igen. Det har været vores mål at undgå at blive uinteressante – for vi vil gerne fortsætte med at lave det, vi elsker.

Barbara: At være årets brand betyder alt. Nu er det ikke længere bare Cathrine og mig, som modtager prisen. Vi har et hold af dygtige ansatte, som knokler dag ud og dag ind, og vi ville aldrig være nået hertil uden dem og vores samarbejdspartnere og støtten fra vores bagland. Det betyder meget mere, end man umiddelbart tror.

Hvordan skal I fejre jeres aften?

Barbara: Nu skal vi på Arch! Vi har vores ansatte, familie og venner med i aften, så vi håber, vi skal have det sjovt med dem efter showet.

Prisen for 'Årets Brand' blev præsenteret i samarbejde med Warm Nordic, som er Danmarks nye interiør-brand.

Konceptet bag Warm Nordic er at genoplive nordiske designklassiskere, som eksempelvis den smukke og top-aktuelle Fringe-lampe designet af den anerkendte svenske lysmester Hans-Agne Jakobsson. Fringe-lampen, der kommer i butikkerne lige om list, og som man allerede kan skrive sig op til her pyntede således både på scenen i smukt selskab med de bløde lounge-møbler i velour og i DR Koncerthusets indgangsparti, hvor pendlerne svævede blandt discokugler, så stemningen a la Studio54 var komplet uanset hvor man færdedes på aftenen den 3. maj, hvor modebranchen samledes og hang ud blandt DJ og discokugler, der glimtede om kap med alle gæsternes glimmer og pailletter.

Det var også Warm Nordic, der stod bag den cool 'Galore' sofa, som alle vinderne fik taget billeder i lige efter de havde modtaget prisen på scenen. 

I galleriet har vi samlet en masse billeder fra det cool lungeområde på scenen, hvor Warm Nordics sofaer og puffer i gyldne farver prydede hvert et hjørne af scenen.

Warm Nordic pryder scenen og backstage til ELLE Style Awards 2018

Relaterede artikler