ELLE Style Awards 2016: En flirt mellem kunst og skønhed

Annonce
Foto: Philip Johnsen

Begreberne skønhed og kunst har altid været forenet i et hedt favntag.

Vi bliver aldrig færdige med at beundre Picassos penselstrøg, og vi kan ikke løsrive blikket, når en makeupartist en med sikker hånd transformerer et nøgent ansigt på en ung dansk pige, til en dramatisk femme fatale, der hører hjemme i Montmartre.

Synergien mellem begreberne antog et overraskende udtryk, da L’Oréal Paris i år afsøgte helt nye veje at forskønne ELLE Style Awards 2016 på.

”Vi valgte at se fremad, ved at kigge tilbage. Sidste år lancerede vi en virtuel digital skønhedsrevolution med app’en Makeup Genius, så i år ville vi være analoge og nostalgiske; kreative og kunstneriske,” fortæller Nordic PR Lead for L’Oréal Paris Sine Gerstenberg.

”For selvom vi oplever et stort digitalt og teknologisk fokus i disse år, hvor alt skal være hurtigt, tilgængeligt og online, er der også kommet en modreaktion. Vi savner roen, fordybelsen og kunsten, der giver os et frirum til at dvæle ved detaljer og beundre de mennesker, der investerer tid i at frembringe skønhed med deres egne hænder.”

Se også: ELLE Style Awards 2016: Her er aftenenes smukkeste beauty-looks

Fra Sine Ginsborg der lavede skabte magiske makeup transformationer backstage, til illustrator Mette Boesgaard, der fastholdt festens flygtige fashion moments med sine skønne illustrationer frembragt med akrylmaling, eyeliner, læbestift og øjenskygger, forenede L’Oréal Paris kunstens varighed med skønhedens flygtighed – tilsat en god portion humor.

For Paris er ikke bare byernes by, den er også klichéernes. Og med et kærligt nik til souvenirs såvel som skønhed, blev to af Paris’ kæreste ikoner aktualiseret til dette års Elle Style Awards.

Rekvisit designer Denise Conradi havde gentænkt den klassiske macaroon-trolley, og tilpasset den til L’Oréal Paris’ lyserøde lancering, Nude Magique Cushion Foundation.

”Processen omkring tilblivelsen mindede om at lave teater. Jeg er uddannet fra Statens Scenekunst skole, hvor jeg er trænet i at tænke visuelle løsninger og hvordan man kommer frem til det ønskede resultat, i tæt samarbejde med en scenograf. Denne opgave skulle være i skabet i første hug, så vi havde en løbende ’live feed’ af billeder fra min telefon til Darling Creative Studio,”” fortæller Denise Conradi, der skabte vognen i tæt samarbejde med Uffe Buchard fra Darling Creative Studios.

Også Eiffeltårnet var taget under kreativ behandling af L’Oréal Paris.

Læs også: ELLE Style Awards 2016: Her er alle vinderne

750 læbestifter skulle der til, for at installationskunstner Liselotte Justesen i samarbejde med Uffe Buchard kunne vise, hvordan Eiffeltårnet ser ud efter en tur i beauty boxen.  

”Værket her er ren eye candy. Ved første øjekast ser du en 2,18 meter version af et gyldent Tour Eiffel, som glimter det på aftenhimmelen – i øvrigt anbragt på et gyldent podium på 1,5 meter. Tårnet bedrager umiddelbart øjet. Ved første blik genkender du tårnet og imponeres over størrelse og den intensive gyldne tone. Men tættere på opdager vi, at tårnet - symbolet på Paris - er tilvejebragt af hundredevis og atter hundredevis af gyldne læbestifter. Et syn, der forhåbentlig får smilet frem og imponerer. En læbestift er ikke blot en læbestift - den kan også være en byggeklods! Tour Eiffel - et symbol på skønhed - bygget af skønhedens mest ikoniske symbol: læbestiften. Det er så at sige skønhed med skønhed på. Processen har været vanskelig, for der er ikke langt mellem tacky og fantastisk her, men synet af det læbestiftsbefængte tårn er endt med at blive både betagende og morsomt - og så er der jo noget med størrelsen. Size does matter!,” forklarer Uffe Buchard begejstret. 

I galleriet har vi samlet en masse billeder af de smukke L'Oréal Paris-installationer, som uden tvivl var nogle af aftenens højdepunkter i loungeområdet - både for VIP-gæsterne og vores læsere.

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet!

ELLE Style Awards 2016: En flirt mellem kunst og skønhed

 

Relaterede artikler