Designsamarbejde Philips TV og Georg Jensen indgår eksklusivt designsamarbejde

Annonce
Phillips og Georg Jensen har designet et tv, som vil pryde enhver stue

Philips TV er allerede kendt for deres europæiske TV-design, men med deres seneste designsamarbejde, er der i den grad tale om, at Philips tager deres designniveau til nye højder.

Philips TV har nemlig indgået et samarbejde med danske Georg Jensen, hvis tidløse skandinaviske design, håndværk og elegance, er noget det meste af verden kan blive enige om er i en klasse for sig. 

Samarbejdet mellem Philips TV og Georg Jensen tager udgangspunkt i en fælles tradition for kvalitetshåndværk, og første resultat af de to brands samarbejde er blevet til et showpiece TV, som på alle måder er indbegrebet af elegance, kvalitet og skandinavisk design: 

"Vi ønskede at udvide vores visioner indenfor europæiske design. Vi ledte efter en partner, som ville matche vores værdier hos Philips TV, og her var Georg Jensen et meget oplagt valg, hvorfor efter vi hurtigt kom i dialog med Nicholas Manville, kreativ direktør hos Georg Jensen, og hans team. Først for at afdække om der overhovedet var et match, men efter at have talt sammen kort, blev vi hurtigt klar over, at der i den grad var noget at tale videre om og arbejde videre på", fortæller Rod White, chefdesigner for Philips TV.

Noget af det, som Georg Jensen har tilføjet det nye tv, er deres evne til at arbejde med poleret stål, hvilket også på mange måder er blevet synonymt med Georg Jensen. 

Arbejdet med poleret stål ses tydeligt i hele designet, men særligt fjernsynets nederste kant, som er udført i poleret stål, er en direkte reference til Georg Jensens design og håndværk, ligesom at stålfødderne er designet med reference til klassiske Georg Jensen designs. 

Georg Jensen har mange designsamarbejder bag sig, senest et smykkesamarbejde med Sophie Bille Brahe, men har ikke tidligere samarbejdet med et brand som Philips TV, som befinder sig indenfor teknologiens verden: 

"Vi ønskede at åbne døren til andre verdener i forhold til design og at kunne introducere Georg Jensen på en ny måde, og her var muligheden med Phillips TV optimal. Så da vi blev introduceret til muligheden for dette samarbejde, gik der ikke længe før, vi sagde ja. Og da vi først gik igang, var det ikke svært at forestille sig, hvordan vi kunne kombinere de to brands, hvor vi hurtigt opdagede den synergi, der er mellem os, herunder vores fælles europæiske designarv, og at vi næsten har eksisteret lige længe", fortæller Nicholas Manville, kreativ direktør hos Georg Jensen. 

Med Georg Jensen som designpartner på det nye Philips TV er der tale om et tv, som på mange måder måske taler lidt mere til det kvindelige segment. Tv'ets organiske former og slanke silhuet giver en fornemmelse af et meget let TV, som nærmest svæver i rummet og dermed ikke bliver så tungt i en stue:

"De organiske former gør måske, at TV'et på flere måder fremtår mindre "tech" og derfor vil være nemmere at tilpasse et hjem for nogle", fortæller chefdesigner for Philips TV, Rod White.

Det eksklusive 65-tommers showpiece  TV er ligeledes udstyret med den seneste version af Philips unikke Ambilight lys-teknologi, som skaber et lysspil om TV’et, hvor skærmens farver forstærkes og vækkes til live i omgivelserne. 

Det unikke showpiece TV er netop blevet præsenteret i København, og i 2019 vil Philips TV og Georg Jensen lancere endnu et fælles projekt, "9104 TV’et", der kommer til salg i Danmark i en version i 55 tommer.
 
I videoen nedenfor kan du komme med Rod White fra Philips TV og Nicolas Manville fra Georg Jensen på den inspirationstur, de tog på i forbindelse med udviklingen af det nye Philips x Georg Jensen TV:

Relaterede artikler