Designsamarbejde Nespresso præsenterer ny designkollektion med anerkendt designer

Annonce
Nespresso præsenterer ny designkollektion med anerkendt designer
Efterår og vinter betyder ikke bare korte, intense dage, men også lange, mørke aftener og nætter – med andre ord; en årstid, der lægger op til masser af fest, dans på dansegulvet og hyggelige stunder med vennerne.
 
Intet får dig til at vågne som kaffe, og så er det jo perfekt, at Nespresso netop nu lancerer tre nye limited edition-varianter til din hjemmecafé, så du kan få energi til at holde dig oppe til den lyse morgen.
 
Kollektionen hedder ’Smagen af Paris’ og er inspireret af Europas mest dekadente modeby, og kollektionen har derfor også fået en indpakning, der emmer af Paris og giver associationer til de berømte parisiske konditorier med seriens fløjlsbløde smagskombinationer.
 
 
Det er India Mahdavi, der er verdenskendt for sine farverige designs og gennemførte indretningskoncepter, som fx den lyserøde restaurant Sketch i London, der har designet de nye kapsler og indpakningen.
 
Som et supplement til kollektionen, der består af tre nye limited edition-varianter til din Nespresso-maskine, har India Mahdavi også designet nogle kaffekopper og en bakke, som skal fortælle historien om kaffebønnen, Paris og lægge op til de gode kaffeoplevelser. 
 
 
Vi tog en snak med designer India Mahdavi om designsamarbejdet med Nespresso:
 
Først et par ord om, hvad der karakteriserer dit design-DNA?
Som arkitekt og møbeldesigner i Paris forsøger jeg at hylde lykke som en ægte kunstner. Jeg åbnede mit studie i 1999 og har siden designet hoteller, restauranter, boliger, fly, barer og mange andre ting over hele verden, fra London til Mexico.
 
At designe en kollektion for Nespresso kan virke en smule perifært i forhold dine kompetencer inden for interiør? Hvorfor var dette et spændende job for dig at blive en del af?
Udfordringen var at forsøge at tilføje en ny dimension til et verdensledende brand som Nespresso, som kan opfattes meget seriøst og maskulint. Jeg så en mulighed i at få lov til at tilføre rundhed, sødme og eksklusivitet.
 
Hvordan bruger du din ekspertise inden for interiørdesign, når du engagerer dig i en mere "branding"-relateret opgave for en kaffeproducent som Nespresso? 
Jeg ønskede at formidle tanken om følelser og kombinere den med Nespressos teknologi. 
 
De tre nye limited edition-varianter fra Nespresso ledsages af en 'Origin Collection', som er en lille kollektion af kaffekopper og en lille bakke. Kan du fortælle lidt om inspiration bag?
Med sine organiske kurver og blide ufuldkommenheder blev dette sæt kaffekopper og bakke designet for at minde om din kaffes oprindelige form; den rå kaffebønne. Før kaffebønnen plukkes, vaskes og før den bliver ristet og malet og inden den fyldes i din kop.
 
Hvorfor er det vigtigt at drikke kaffe fra en visuelt smuk og tiltalende kop?
Med en jævn afrunding og lethed i designet føles "Origin Collection"-kopperne simpelthen naturlige i din håndflade. Og så er de smukke at se på. Det er en invitation til alle sanser til at give slip.
 
Hvad var den største udfordring ved samarbejdet?
Min største udfordring var at bibringe en drømmende dimension til et brand som Nespresso. Der er plads til at tilføje rundhed, sødme og ”gourmandise” i deres univers. Det er ikke bare smage, men fantasifulde delikatesser, hvor jeg tilfører et strejf af følelser og følsomhed til kaffens funktionelle og urbane udgangspunkt.
 
Kopperne og fadet bliver lanceret under navnet 'Origin Collection' og kommer i flere forskellige størrelser. Lungo-kopperne og fadet bliver lanceret i uge 44. mens resten af kollektionen lanceres i 2019.
 
Bakken koster 130 kroner, Lungo-kopperne 170 kroner og kan forhandles på www.nespresso.dk samt i Nespresso Boutiques.

 

Relaterede artikler