Trends

Uffe Buchard: Instagram styrer i 2014

af Uffe Buchard. Redigeret af Juliane Olsen 9/01/2014
Uffe Buchard har længe kviget sig ved at hoppe med på trenden, men nu har han i den grad overgivet sig til modefolkenes favoritmedie nr. 1, Instagram, og er konstant optaget af at redigere sit liv ’som et andet populistisk mode-moodboard’.

Kan man kalde sig firstmover, tastemaker eller hipster i 2014, hvis man ikke er en del af Instagram-slænget? Meget tyder på, at svaret er et kolossalt rungende no-no!

Marc Jacobs blev vraget af kæresten på Instagram. Se hvordan her

Så nu har undertegnede midaldrende modemand, der tidligere led af inkarneret Insta-fobi, langt om længe overgivet sig selv med krop, sjæl og ungdommeligt engagement til det massive Insta-billeddelingsfællesskab og kan derved dels kalde sig pretty-late-mover og Insta-monster #bedresentendaldrig #hvemerbangeforudvikling #instahipster.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Og til trods for flere års modværge mod (over)forbrug af endnu mere tid i det sociale mediecirkus, så må jeg ærligt erkende, at modebranchen og Instagram er som skabt for hinanden.

Der er mistanke om, at Miranda Kerr lægger photoshoppede billeder af sig selv på Instagram. Døm selv her

Et langvarigt kærlighedsforhold er en absolut kendsgerning. Og - just for the record - jeg er på ganske få uger blevet totalt hooked! Jeg er like-oman!

Jeg er konstant optaget af at redigere mit liv som et andet populistisk mode-moodboard, jeg spejder efter det perfekte Insta-moment i et væk, og - hvad værre er - jeg ser nu kun verden i Insta-kvadrater og kan passende konstatere, at it's hip to be square! #kvadratiskpraktiskgod.

Nye undersøgelser viser, at i særdeleshed modebranchefolk over hele verden samt brugere af moden har taget Instagram til sig i så hastigt et tempo, at man selv på Instagrams direktionskontor er stærkt målløse.

I mit objektiv er der ingen tvivl om, at moden dominerer Instagram, fordi det lynhurtige daglige visuelle fiks, som Instagram leverer, passer formidabelt til den hurtigtløbende visuelle modeindustri, der i sig selv er defineret ved konstant fornyelse.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her