Skønhed

Audrey Tautou nyt Chanel-ansigt

af Dorte Mosbæk 7/05/2009
Den franske skuespillerinde Audrey Tautou er nyt ansigt for Chanel No 5 og medvirker også i den nye reklamefilm, hvis budget svarer til flere danske spillefilm.

Her får du et kig bagom den nye reklamefilm for No 5.

2009 er udråbt til at være det helt store Chanel-år. Nyt yndigt ansigt for den berømte parfume No 5 og to film om Coco Chanel og hendes spændende liv er på vej. Tidligere ansigter for Chanel har været Catherine Deneuve og Nicole Kidman, men nu er det altså den 30-årige franske skuespillerinde Audrey Tautou, der er mest kendt for sin hovedrolle i Den fabelagtige Amélie fra Montmartre og rollen som agent Sophie Neveu i filmen The Da Vinci Code.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Skæbnens møde
Med den nye Chanel-reklame har instruktøren Jean-Pierre Jeunet (der også instruerede Amélie-filmen) skabt et lille eventyr, der som andre af hans film kredser om skæbnen. Historien er som følger: Kvinde tager Orient-Expressen, mand strejfer hendes ryg, bliver indfanget af duften, de drømmer forgæves om hinanden i hver deres kupé, men skæbnen sørger naturligvis for, at de genforenes senere.
"Jeg synes, at skuldrene er det mest erotiske sted på en kvinde," fortæller instruktøren Jean-Pierre Jeunet, som ELLE mødte i Paris ved den første eksklusive pressefremvisning af reklamefilmen.
Chanel-huset gav ham fuldstændigt frie tøjler til at fortolke husets univers, og som noget af det første valgte han Audrey Tautou til rollen i den lille film.
"Hun er fantastisk til de hurtige udtryk uden ord, som er nødvendige i en reklamefilm, og nu kan jeg også se, at hun er perfekt som Chanels ansigt," siger Jean-Pierre Jeunet om Audrey Tautou, der er en af hans absolutte favorit-skuespillerinder.

Komplet opbygget togvogn
Filmen er blandt andet skudt i Istanbul gennem tre uger, hvilket er uhørt lang tid for en reklamefilm. En hel vogn i Orient-Expressen blev detaljeret bygget op i fuld størrelse, og en del af kulisserne blev efterfølgende flyttet til Paris til pressens præsentation af reklamefilmen. Her blev journalisterne (som var fløjet ind fra hele verden) budt velkommen med et boardingpas og ledsaget på tur gennem kulisserne - en fuldendt togvogn med autentiske rystelser og kedlernes fløjten.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her