Asger Mortensen
Trends

Modeugesnak med søstrene bag The Jewellery Room

af Emilie Bech Zerlang 28/01/2015
Smykke-PR-bureauet Goldmind har som erklæret mission at larme på danske smykkers vegne - mød søstrene Charlotte og Pernille, der står bag The Jewellery Room, og hør hvem du skal holde øje med på den danske smykkescene lige nu...

Med Goldmind har søskendeparret,Charlotte Møbjerg Ansel-Henry og Pernille Møbjerg Knudsen, gjort det, som mange søstre drømmer om: de har skabt en virksomhed sammen med udgangspunkt i deres fælles passion. Goldmind er særlig kendt for smykkemessen The Jewellery Room, finder sted fredag morgen under modeugen i København, hvor selveste H.K.H. Kronprinsesse Mary kigger forbi. Vi har talt med de initiativrige og smykkeelskende søstre. Læs med her...

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: Modeuge-snak med Mark Tan

Hvad betyder smykker for jer?

Smykker betyder rigtig meget for os, fordi de indgår i alle aspekter af vores hverdag. Rent professionelt handler det om, at vi med alle vores initiativer arbejder på, at få smykker på landkortet. Altså få skabt opmærksomhed og få positioneret skandinaviske smykker ude i verden. På det personlige plan handler smykker om så meget mere. Det handler om stil, historier, minder og fortællinger og ikke mindst bare om en hel masse vanvittig smukke designs og yderst talentfulde designere..

Smykker indgår i rigtig mange sammenhænge hos os, og ind imellem kan det være svært at adskille business & pleasure.

Derudover betyder smykkerne, at vi har fået muligheden for at gøre vores ekspertviden til vores levevej – og at vi hver dag kan arbejde sammen som søstre og forretningspartnere, hvilket vi føler os meget priviligerede over.

Se også: ELLEs favoritter fra Stockholm Fashion Week

Hvad kendetegner i jeres øjne de danske smykkedesignere?

De er nytænkende og innovative. De har guldsmedfaget og håndværkstraditionen som fællesnævner og formår at bruge disse kompetencer i en smykke-mode sammenhæng. Det dansk/skandinaviske look er fortiden simpelt, enkelt og råt - det er en særlig skandinavisk lethed over de smykkedesignere der er oppe for tiden. Og det er positivt at vi er ved at blive kendte for det Skandinaviske simle, rene og stilfulde smykkelook.

Hvorfor har I valgt at starte The Jewellery Room?

Vi følte at der manglede noget for smykker i moden. Der var ikke rigtig noget sted hvor smykkebrands hørte til. Modemesserne var fyldt med tøj brand og at tøjndkøbere og små smykkebutiksevents under modeugerne slog ikke igennem.

Tanken har hele tiden været at bygge bro mellem smykker og mode – og det føler vi at vi har opnået med The Jewellery Room, som er en platform hvor Skandinaviske smykkebrands kan boltre sig. Drømmen er få skabt så meget opmærksomhed på Skandinaviske smykkerbrands, at vi reelt får positioneret det som nogle af de mest innovative og interessante i verden. Men først og fremmest er det at tage The Jewellery Rom ud i verden – at prøve konceptet af på nye markeder, og på den måde få skabt den awareness som vi mener Skandinaviske smykker har potentialet til.

Vi har hørt at H.K.H. Kronprinsesse Mary kigger forbi på fredag, hvad kan Mary bidrage med ift den danske smykkebranche?

Det er helt rigtig, og vi glæder os rigtig meget til at byde H.K.H. Kronprinsesse Mary velkommen i The Jewellery Room. Vi håber at hendes tilstedeværelse og hendes besøg kan være med til at sætte endnu mere fokus på smykker og verificere at smykkerne er mindst lige så interessante og relevante i modeugen som sko, tasker og tøj. At hun vælger at deltage i netop det her event under modeugen, føler vi som en blåstempling og det er vi rigtig stolte af.

Hvem skal man holde øje med lige nu på den danske smykkescene?

Der er rigtig mange nye spændende smykkebrands i flere forskellige kategorier, hvad enten det er fine jewellery eller mere prisvenlige og kommercielle smykkemærker. I The Jewellery Room er der udvalgt 21 brands denne gang som hver især formår at stå ud. Men hvis vi alligevel skal fremgæve et mærke, som har skabt noget unikt som ingen andre, er det det nye danske bæredygtige smykkemærke Kinraden – det bliver interessant at følge Kinraden som udover deres sustainable mission er super cool og stilfuldt design, designet af Vibe Harsløf.

Se også: Design Society inviterer til modeuge i København

Se med i galleriet med billeder af Goldmind-søstrenes personlige smykke-favoritter...

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her