H&M Studio S/S 2017
Foto: PR
Trends

H&M om 'Studio S/S 2017: "I fremtiden kommer vi til at se endnu mere til sæsonløs mode"

af Marie Louise Wedel Bruun 28/02/2017
H&M tager 'See Now, Buy Now’-tendensen til sig, når de præsenterer en af deres populære H&M Studio S/S 2017 kollektion til Paris Fashion Week den 1. marts 2017. Vi har taget en snak med H&Ms Creative Advisor, Pernilla Wohlfart, om den nye kollektion...

For første gang nogensinde bliver det muligt at købe H&Ms Studio-kollektion umiddelbart efter fremvisningen i Paris den 1. marts 2017. Lige efter showet bliver det nemlig muligt at købe kollektionen online, og dagen efter, den 2. marts, vil H&Ms Studio-kollektion være tilgængelig i 200 udvalgte butikker. I ELLEs martsnummer, som er på gaden nu, stiller vi skarpt på den hypede kollektion, og i den forbindelse har vi taget en snak med H&Ms Creative Advisor, Pernilla Wohlfart, om den nye kollektion. Læs hele interviewet her.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: H&M Studio S/S 2017: H&M er klar med 'See now, buy now'-kollektion

’See now, buy now’ er den ultimative trend for tiden. Hvorfor tror du?

Det er et naturligt skridt at komme tættere på vores kunder, og det åbner også op for et bredere og mere globalt publikum. I dag er mode universel, og vi er alle inspirerede af de samme ting. I fremtiden tror jeg, at vi kommer til at se endnu mere til sæsonløs mode.

H&M er allerede ét af de førende brands i forhold til ’hurtig’ mode, og nu er I blevet endnu hurtigere med jeres H&M Studio S/S 2017-kollektion. Hvordan vil det påvirke jeres af virksomhedens tilgang? Vil resten af kollektionerne også blive hurtigere?

Hos H&M er vi hurtige til at opfange og tage trends til os, men vi ser ikke os selv som en fast-fashion virksomhed. Vores mission er at tilbyde mode og kvalitet til de bedste priser på en bæredygtig måde. Det betyder, at vores tøj er af god kvalitet og har forudsætningerne for at holde i lang tid.

H&M Studio-kollektionen er planlagt i god tid og er skabt på baggrund af grundig research. Vores egne designere og indkøbere arbejder på kollektionen i lang tid, inden vi lancerer den for vores kunder. Alle vores overordnede temaer og kollektioner er planlagt i god tid, mens de seneste trends opfanges med kortere varsel.

For os er mode globalt, og vi ser verden som inspirationskilde. Vi identificerer styles, der er nutidige og tilpasser trends for skabe mode, der virker. Vi holder hele tiden øje med, hvad der sker omkring os – det er en konstant og kreativ proces.

Hvad er mode generelt – og i 2017? Og hvad burde mode være?

Som et globalt fashion brand mener vi, at mode bør være spændende og sjovt, og vi arbejder konstant på at overraske vores kunder og lade dem udforske deres egen personlige stil. Vi skaber altid vores kollektioner med vores kunder in mente, og vi håber, at alle vil være i stand til at finde deres favoritter i vores kollektioner.

Vi tilbyder mode og kvalitet til de bedste priser på en bæredygtig måde, og vores mål er at skabe kollektioner, der er fashionable, af god kvalitet, til overkommelige priser og som er skabt med en bæredygtig bevidsthed – helt fra skitsetegningerne til øjeblikket, hvor kollektionen lanceres. Alle vores kollektioner er produceret på en måde, som er økonomisk, miljømæssig og social bæredygtig. Bæredygtighed er en integreret del af H&Ms drift, og det er ekstremt vigtigt for os.

H&M har stor succes med lanceringen af limited edition-kollektioner (fx gæstedesignere, New Talent og Conscious Collection) udenfor den faste modekalender, men Studio er en del af Fashion Week. Er ’See now, buy now’ en måde at give os Studio på samme præmisser og vilkår, som vi får designernes kollektioner og Conscious?

H&M Studio SS17-kollektionen er en fashionabel kollektion med skønne detaljer, der ser lige så fantastiske ud på catwalken, som det vil gøre på vores kunder. Det er klædeligt på en stilig måde, hvilket jeg tror er nøglen i det her. Vi er ekstremt stolte af denne kollektion, og vi ser frem til at præsentere den under Paris Fashion Week.

Paris er den vigtigste modeby, og vi er der på vores egne betingelser – at gøre mode tilgængelig til et bredere publikum, og det synes vi er rigtig spændende.

Vi ønsker hele tiden at skabe mode, der inspirerer og overrasker vores kunder, og vi håber, at det er dét, vi vil gøre med den her kollektion.

Kun 200 butikker på verdensplan vil komme til at sælge Studio-kollektionen – vil I i fremtiden gå endnu længere og få flere H&M basic-butikker og færre H&M trend-butikker?

Vi evaluerer hver kollektion individuelt, og vores erfaring er, at de mindre limited edition-kollektioner klarer sig bedst i de større byer, men kollektionen vil også være tilgængelig online.

Lige nu fokuserer vi på den kommende kollektion, og det er derfor for tidligt at sige noget om vores fremtidsplaner.

Hvorfor indeholder Studio-kollektionen børnetøj?

Det er vores hovedkollektion for børn denne sæson, og det er anden gang, vi inkluderer børnetøj i vores Studio-kollektion.

Vi tror på, at alle vores børnekollektioner bør være fashionable, men det skal kunne bæres af børn i alle aldre til alle lejligheder. Ambitionen for vores produktudviklingshold er at skabe børnetøj, som er holdbart, til overkommelige priser og af god kvalitet. Det er noget af det, vi har haft med i overvejelserne i skabelsen af H&M Studio Kids-kollektionen.

Vores kunder er altid i fokus, og sidste sæson var første gang, vi tilbød børnetøj i H&M Studio. Kollektionen var meget værdsat hos vores kunder, og derfor er vi rigtig glade for, at vi igen kan tilbyde børnetøj i denne kollektion.

Jeres øvrige specialkollektioner har været udsolgt meget hurtigt – bliver denne kollektion solgt i begrænset antal, eller vil kollektionen være tilgængelig i de 200 butikker resten af sæsonen?

I denne kollektion præsenterer vi vores statement looks denne sæson, men det er selvfølgelig op til vores kunder at beslutte, hvordan og hvornår de ønsker at gå med tøjet. De tungere styles kan for eksempel bruges under efterår/vinter-sæsonen.

Ligesom i de tidligere sæsoner, er H&M Studio-kollektionen en mindre limited edition-kollektion, som vil være tilgængelig i udvalgte butikker og online. Jeg er meget begejstret for denne kollektion, og jeg håber, at vores danske kunder vil blive lige så vild med den, som vi er.

Se alle styles inklusiv priser fra H&Ms Studio S/S 2017-kollektion...

Psst: Onsdag den 1. marts klokken 21.30 livestreamer H&M deres S/S17-show direkte fra Paris Fashion Week, og du kan se med på hm.com

.embed-container{position:relative;padding-bottom:56.25%;height:0;overflow:hidden;max-width:100%;}.embed-container iframe,.embed-container object,.embed-container embed{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her