Style.com lukker og bliver integreret i Farfetch som en del af en helt nyt mode- og shoppeplatform

Foto: All Over Press

Go-to portalen for street style og modenyheder, Style.com, lukker med umiddelbar virkning og bliver en del af Farfetch.com universet, der er i gang med at revolutionere måden, vi shopper og interagerer med model online.

Onsdag, 14. juni 2017 - 18:59 - af Rose Maria Boelsmand

Kun kort tid efter at luksus-webshoppen Farfetch.com annoncerede at de havde headhuntet Net-a-Porter stifteren, Dame Nathalie Massenet, til at udvikle Farfetchs kommercielle potentiale og skabe ’the store of the furture’ tager luksus-portalen første skridt mod en sand moderevolution.

Læs også: Farfetch.com leverer dine nye Gucci-køb inden for 90 minutter

Farfetch.com, der er kendt for sit imponerende udvalg af high-end brands som Gucci, Valentino, Proenza Schouler og Chanel Vintage, har nemlig indgået et originalt samarbejde med mediehuset Condé Nast i USA, der sidder på udgivelser som Vogue, Vanity Fair og Glamour. De to industri-giganter har i takt med det nyslåede partnerskab opkøbt modeportalen og nyhedssiden style.com, der med umiddelbar virkning vil omdirigeres direkte til Farfetch.com. Style.com har i mange år været et sandt go-to-site for det sidste nye i modebranchen, og har samlet det fulde overblik over de seneste runway-shows, streetstyle fra de internationale moderuger og nyheder om stole-skifte mellem de store modehuses chefdesignere. Alt dette vil nu blive indlemmet som en del af den oplevelse, man får med i købet som bruger og kunde på Farfetch.com.

Læs også: Farfetch.com headhunter Net-a-Porters stifter

Grunden til at den luksuriøse webshop har valgt at indgå i partnerskabet med det respekterede udgivelseshus, der sidder på nogle af verdens største og mest indflydelsesrige magasiner, er, at Farfetch.com med sin nye strategi har et ønske om, at revolutionere måden vi shopper på online. Med det strategiske mediepartnerskab og indlemmelsen af modenyhedssitet Style.com kan Farfetch skabe en helt strømlinet og ’smooth’ luksus-shopperejse online, hvor man som bruger først kan hente inspiration fra nyhedssiderne og Condé Nasts udgivelser, og lægge de smukke items direkte i den virtuelle indkøbskurv i samme øjeblik øjet falder på et item, man ikke kan leve uden. Se, dét er smart!

I Forbindelse med offentliggørelsen af det nye partnerskab mellem Farfetch.com og Condé Nast samt opkøbet af Style.com udtaler Vogues Editor-in-Chief, Anna Wintour, der også sidder i bestyrelsen for Condé Nast:

”Jeg har altid troet på, at det, der gør Condé Nast til noget særligt, er vores stemme og vision. Partnerskabet med Farfetch understreger dette, og tilføjer en ny dimension til det, vi tilbyder verden.”   

Læs mere (og shop løs!) på Farfetch.com her