Hope fejrer individualiteten og udfordrer den traditionelle mode
Foto: PR
Mode

Hope fejrer individualiteten og udfordrer den traditionelle mode

af Pernille Hammershøj Madsen 30/09/2016
Det svenske brand Hope har fået ny chefdesigner og Frida Bard, der tidligere har arbejdet for Acne, lægger en ny og modig stil for brandet. Med capsule kollektionen ”Changes” ser Hope nemlig stort på det traditionelle og kønsbestemte modetøj og lancerer en kollektion, der ikke tager udgangspunkt i kønsidentitet.

Acnes tidligere seniordesigner Frida Bard er i front for Hopes nye capsule kollektion ”Changes”, der med sit kønsløse udtryk udfordrer vores opfattelse af, hvad kønsbestemt tøj til mænd og kvinder skal kunne. Kunstner Arvida Byström og performancekunstner Casper-Malte Jörgensen er i front for kampagnen, og deres budskab til os er, at vi ikke behøver lade os begrænse eller styre af vores køn, når vi vælger, hvad vi vil have på om morgenen, eller hvad vi tager med os ind i prøverummet.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: Kvindemodeller, som lige nu indtager modebilledet... der er mænd!

Hopes ”Changes” capsule kollektion rammer godt ned i tidens modeånd, der fejrer diversiteten og det individuelle kønsudtryk. De kreative kræfter i modebranchen bevæger sig nemlig i stigende grad hen i mod et kønsneutralt udtryk, og ved Gannis show under Københavns modeuge i august blandede en herremodel sig med de kvindelige og viste det feminine univers. Saks Potts havde hyret en herremodel, og i den internationale modebranche gik Christopher Bailey forreste og slog Burberrys mens – og women’s show sammen ved Londons netop overståede modeuge.

Det er da også tidens revolutionerede tænkemåde omkring kønnet, som Hopes Frida Bard omfavner:

”For mig som designer har det længe været indlysende, at mit design skulle opfylde alle krav uanset krop eller individualitet. Med Changes ville vi gerne udtrykke, at vi bakker op om en ny tænkemåde, når det kommer til køn og identitet indenfor mode,” siger Frida Bard.

Se også: Christopher Bailey: "Derfor dropper Burberry det traditionelle modeshow"

”Changes” kollektionen består af 18 forskellige styles, der omfavner den traditionelle garderobe og kommer i prints af blomster og leopard samt et touch af velour. Som en del af kollektionen har Hope også udviklet et ”changes”-print, der minder os om, at måden vi tænker kønnet på er under forandring – og med kollektionen markerer Hope kun starten på brandets nye rejse mod et designunivers, der fejrer individualiteten og udfordrer de traditionelle mode – og kønsnormer.

Se de cool kampagnebilleder fra Hopes ”Changes” capsule kollektion i galleriet herunder:

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her