Foto: PR
Mode

Endnu et Gucci-samarbejde, vi ikke kan leve uden

af Rose Maria Boelsmand 3/07/2017
Gucci med chefdesigner Alessandro Michele i spidsen sidder behørigt på tronen over cool co-labs - og nu har det italienske modehus føjet endnu et designsamarbejde til porteføljen. Se det her.

Gucci er et af verdens mest ikoniske modebrands, men det afholder bestemt ikke det italienske modehus' flamoyante chefdesigner, Alessandro Michele, fra at udfordre både logoet og essensen af Gucci-brandet. Siden Michele satte sig i modehusets øverste tronstol har han nemlig både givet brandt en helt ny (og langt mere faverig, modig og sprudlende) visuel identitet indgået originale samarbejder med kunstnere, avantgarde filmintruktører og streetartists, der har re-fortolket brandet. Gucci fremstår derfor nu som epitomet af det ultramoderne og hver kollektion folder sig ud som et betagende kalajdoskob af stilreferencer, farver, materialer og mønstre.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Og nu har Gucci annonceret et nyt samarbejde, der igen er med til at give Gucci den klædelige kant, der gør, at det bliver ved med at være drøn-interessant. De har nemlig indgået et samarbejde med den spanske kunster Coco Capitán.

Coco Capitán er dog ikke et fremmed navn i Gucci-regi, idet hendes iøjenfaldende udtryk allerede var en del af Guccis AW/17-kollektion, da den blev fremvist under modeugen i Milano. Her var hendes signatur-kunst, sjove små statements, på både T-shirts og på selve invitationen til showet. Hun gjorde sig særligt bemærket under showet med statements som "Common sense is not that common" og "What are we going to do with all this future".

Læs også: Gucci åbner den første nye koncept-butik i Danmark

Samarbejdet omkring AW/17-runway projektet er nu resulteret i en hel mini-kollektion, hvor Coco Capitáns humoristiske udtryk er omdrejningspunktet. Kollektionen indeholder både ryksække, bæltetasker, sweatshirts, T-shirts og frakker i en farvestrålende pallette (det er jo Gucci!) der er det perfekte nuancerede modspil til Capitáns næsten naive håndskrevene statements. Alle items i kollektionen er unisex og mange af dem har en klassisk Gucci-reference i form af den rød-hvid-grønne stribe og et gyldent GG-logo.

Kollektionen er tilgængelig online på Gucci.com og i udvalgte Gucci-butikker fra slutningen af juli 2017.

Psst...! Hvis du er i Milano eller New York på sommerferie i slutningen af juli måned, så kan du opleve designsamarbejdet i specialopsatte kunstinstallationer i Guccis flagship-stores i de to byer - og ellers kan du følge med på Instagam under #gucciartwall

Se et udvalg af kollektionen, der er resultatet af Gucci i samarbejde med Coco Capitán, her:

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her