Bella Hadid i front for ny Nike Cortez kampagne
Foto: PR
Mode

Bella Hadid i front for ny Nike Cortez-kampagne

af Josephine Jein 29/05/2017
Det er 45 år siden, at den ikoniske Nike Cortez sko for første gang blev lanceret. Nu hylder Nike den succesfulde sko og dens 45-års jubilæum med en ny kampagne med topmodel Bella Hadid i front.

Siden Nike Cortez-modellen blev lanceret i 1972, har den ikoniske sko haft stor succes. Det fejrer sportsmærket nu med en ny kampagne med topmodellen og it-girl over dem alle lig nu, Bella Hadid, i front.

Den ikoniske Cortez-model er en af Nikes mest populære modeller nogensinde - og ikke uden grund. For udover at skoen har ført til mange medaljer blandt verdens største atleter, har den også været en stor del af modebilledet i dens 45 år på markedet.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Læs også: Bella Hadid indtager Cannes Film Festival 2017

Den nye kampagne skal hylde skoens succes og er inspireret af det berømte billede, hvor den smukke amerikanske skuespillerinde, Farah Fawcett, skater med et par Nike Cortez på.

Og hun er bestemt ikke den eneste, der har båret den genkendelige sko på det hvide lærred. I den ikoniske film, Forrest Gump, hvor vi fulgte den søde mand på hans rejse gennem livet, imens han blandt andet løb tværs over landet, bar han nemlig også et par Nike Cortez-sko. Med skoens 45 års lange succeshistorie var det derfor kun passende, at det var tidens største it-girl, Bella Hadid, der blev valgt som kampagnemodel for den særlige sko.

Se også: Bella Hadid debuterer som designer

Cortez-modellen er udviklet af den innovative opfinder, coach og visionær, Bill Bowerman, med henblik på at løse atleters problemer og behov, hvilket stadig en af kerneområderne for Nike i dag. Og det lykkedes i den grad for Bill Bowerman og Nike at skabe en sko, der hjalp atleterne på vej:

"Cortez er en ikonisk sko, der minder mig om de tidligste dage i sporten. Skoen gjorde det med sin support muligt for mig at udøve mit fulde potentiale som en ung, aspirerende atlet," siger Joan Benoit Samuelson, guldmedaljevinder til det første Olympiske kvindemarathon i 1984 i Los Angeles.

Bill Bowerman har altid haft en passion for at sikre en konkurrencemæssig fordel gennem skoene. Siden slutningen af 1950’erne begyndte han derfor at eksperimentere med forskellige prototyper, indtil den endelig version af Nike Cortez officielt blev lanceret i 1972. Og selvom silhuetten har ændret sig gennem tiden, har skoen stadig succes den dag i dag - både hos atleter og i modebilledet...

I galleriet nedenfor kan du se alle de fine kampagnebilleder med Bella Hadid.

ELLE nyhedsbrev

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her